konstigalilian -

Tavlor på sned.

Konstigalilian älskar konst. (Det var ingen nyhet hoppas jag).
Så givetvis kunde jag inte undgå ett besök på Atlantas Museum of Art under mitt besök i Atlanta.
Där hade dom en hög med Amerikansk konst framför allt från 1800-talet, vilket intresserar mig lite extra just nu när jag lever i den amerikanska kulturen.
Gamla välbevarade krusidullmöbler.
Killen på tavlan är ju bara för skön. Kan tänka mig att han sa något sånt här vid beställningen till konstnären "Måla av mig när jag sitter vid mitt skrivbod och ser lite viktig ut vetja".
Såna här välarbetade möbler säljs det för lite av nuförtiden tycker jag. Så till alla möbelsnickrare där ute som läser min blogg -sätt fart på tillverkningen av liggfåtöjer (shäslonger med ett snoffsigare ordval) och gör dom unika och detaljerade och sälj dom för extrapris till mig.
MM. Mästaren Monet.
Abraham som försöker slakta sin son men som blir stoppad av en ängel som säger något i stil med "Nej! Du behöver inte döda honom. Gud ville bara testa din Gudsdyrkan. Nu vet vi att du älskar Gud mer än din son så du kan släppa honom och så gör vi dig till en mäktig snubbe som tack".
Har liksom velat sett just den här stolen live så det var kul att få göra det.
Ett projekt för äldre pensionerade damer där ute som älskar att virka och som har en massa tid över om dagarna kanske?
En Sverigerepresentant! Roundback chair.
Vart lade du mitt favorit anteckningsblock älskling? I lådan till höger om den vänstra som hänger till sniskan av den den blå.
Surrealistisk realistisk. Sånt gillar jag!
Utsikten över Manhattan från en bro.
Det här lilla rådjuret med en, enligt mig, flugsvampsås över sig får avsluta inlägget om besöket på Atlantas konsthall.
Om ni undrar varför jag fotograferade tavlorna på sniskan är svaret för att det blir så himla mycket intressantare så och att det kan vara bra att vrida på huvudet ibland.

Kommentarer
Postat av: Ass

Den där byrån vill jag ha!!! Tar du med den hem är du snäll? :-)

2012-04-09 @ 08:13:37
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: A

Hej! Jag känner inte dig....Men du har en helt underbar blogg som jag läser varje dag...

Så mycket roliga, spännande, intressanta inlägg!

Go Girl!

2012-04-09 @ 11:30:13
Postat av: A

Hej! Jag känner inte dig....Men du har en helt underbar blogg som jag läser varje dag...

Så mycket roliga, spännande, intressanta inlägg!

Go Girl!

2012-04-09 @ 11:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0