konstigalilian -

Om någon av dessa grejer skulle dyka upp på Antikrundan skulle ägaren få besked om att han är mångmiljonär.

Nu sjutton får ni hålla i er för här kommer det en rad med bilder från besöket på Country Music Hall of Fame i Nashville.

Tre våningar proppade med viktig musik kuriosa.

Gitarrer och scenkläder från tidiga television program i färg.

Så här kunde grejerna se ut förr i tiden när dom spelade in musik. 

Den här bilden är till min svåger Tonye. Han gillar radios av den här typen. 

Kläder från mycket kända personer och legender. 

Som Jerry Lee Lewis skjorta till exempel. Mäktigt! 

Det fanns mycket fränt att se men det mäktigaste av allt var nog bilen tycker jag. Fast inte den här bilen. Nog för att den var frän men det fanns två stycken bilar var av den ena var absolut bäst.. 
Bilen, med hästtema som har tillhört någon känd countrymusiker, var cool men om ni skrollar ner så ska ni få se bilen som var hundra gånger coolare.  

Elvis Presley's cadillac!!! Det du Mamma! :) 

woooow

Kan ni tänka er va! Att USA's första och enda kung har kört runt i det här åket. Tänk också att lilla jag har stått någon meter ifrån en av Elvis bilar. Det tycker jag är coolt. 

Det näst häftigaste jag såg var flygeln. Återigen en grej som tillhört kungen. För givetvis ska en kung ha en flygel i guld. Vad annars liksom!  

Pianot fick Elvis i present av sin fru Priscilla på deras första bröllopsdag.  
På den här pallen har han alltså suttit och klinkat. Klink Klink. 
Jag såg en film. En film som handlade om musikens historia. Den var mycket intressant. Det mest intressanta för stunden var att man fick se mycket av det man såg inne på museumet på skärmen. Gitarrer och kläder och sånt.
Flera meter vägg från golv till tak med guldskivor från alla möjliga begåvningar. 

Som från legenden i svart tillexempel. Det fanns nog minst fyrtio guldskivor med hans namn på väggen. 

En rekonstruktion över hur en känd inspelningstudio såg ut för ett antal år sedan. År 42fKr om jag får dra en vild gissning. 
Extremt onödigt att glasa in dessa kläder om ni frågar mig. Dom borde istället lånas ut till melodifestivaler runt om i världen så att så många som möjligt kan njuta av dom. 

Vem kan ha haft på sig denna klänning tro? Smal midja och stora bröst. Hum. Rätt gissat! Dolly Parton. Till höger om klänningen ser ni hennes handskrivan kladdpapper i orginal till låten Jolene. 

När jag fick se den här kostymen reste sig håret på mina armar och jag fick gåshud. Ja, det fick jag faktiskt. Jag är inte den som är speciellt kändiskåt direkt men när det gällde legender visade det sig vara annorlunda.

Jag menar, en orginalkostym från The Man in Black ser man inte varje dag precis.  

När jag fick se denna samling med boots beslöt jag mig för att om jag någon gång kommer skaffa mig ett till par cowboyboots så ska dom vara oranga med turkosa fjärilar på, precis som dom nere till höger. Inte direkt för snygghetens skull utan mer för att folk ska undra. 
En katt bland hermelinerna. Den relativt nya stjärnan Taylor Swift's klänning.   
Johanny Cash's sista gitarr som även var hans favorit.

Inlägget om besöket inne på Country music hall of fame and museum får avslutas med en bild på Cash handskrivna text till den sista låten han skrev innan han dog. Hurt
Faktum är att den bilden får avsluta besöket i Nashville och hela semesterveckan. För efter vårat besök på muséet tog vi bussen till flygplatsen för att flyga hem mot Philadelphia igen. 



Och för er som har hängt med här på bloggen och läst om Liinas och mina semesteräventyr i städerna
Atlanta-->New Orleans-->Nashville
Behöver jag inte ens nämna att det blev lyckat.
För det har ni räknat ut för länge sen! 
/Lilian

Kommentarer
Postat av: Tessan

Wow, jag skulle också vilja stå någon meter från Elvis Presley"s cadillac. Coolt Lilian!!

2012-04-29 @ 07:34:58
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Ja vilken semestervecka ni verkar ha haft! Hur lyckas ni få plats med så mycket upplevelser på en ynka vecka egentligen?!

2012-04-29 @ 09:15:28
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Micke Malm

Säger bara, helt fantastiska kort. Tror alla som läser bloggen blir lite smått avis på din semesterresa. :)

2012-04-29 @ 10:30:56
Postat av: minabrun - photography

sv: ja verkligen! :D

2012-04-29 @ 12:08:59
URL: http://miinabrun.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Det fanns mycket läckert förr. Jag syftar på jukeboxen, bilen och den guldglittriga klänningen.



Svar: Tack så mycket! Dina fina ord om min handstil gör mig så glad. (:



Kram

2012-04-29 @ 13:27:39
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Rapp

va häftigt! står de inte på listan 100 saker att göra innan du dör att spela på Elvis piano å köra hans bil? Ja känner mig på att vi kommer få se ytterligare inlägg om detta ;)



ha det gött! vi ses

2012-04-29 @ 13:34:44
Postat av: Anonym

Näääääää LILIAN de va ju mig ELVIS fick GULDORGELN av,inte PRISCALLI. På tal om bilen LILIAN, Den har ELVIS och jag åkt tillsammans många gånger i. NEEEEEEJ försjutton nu vaknade jag, Var det bara en Dröööööm?Bra så länge den varade...... ÄLSKAR DIG MIN KÄRA DOTTER OCH ELVIS/mamma mona

2012-04-29 @ 15:26:13
Postat av: Josefine

ÅH coolt!! :D Jag har varit på Rock and Roll Hall of fame i Cleveland! :D hihi. Det vore trevligt om vi kunde få till en dag och ses lite innan du far hem! :)

2012-05-02 @ 22:24:54
Postat av: Linnea

Detta inlägg har jag missat helt! Tror Tonye kommer gilla hela..ska visa honom det med..



Vi längtar efter dig!

Puss

2012-05-08 @ 07:10:21
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Linnea

God dagens Lilian väldigt fin wurlitzer från 1949 ;-) . Tack för bilden och tanken på mig XD . Ha det gott / Tonye

2012-05-12 @ 16:59:03
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0