konstigalilian -

"Gratis" är gott.

Vi gick ju som sagt runt för att leta upp ett bra matställe. Våra kriterier var bra meny och bra musik. Varken Liina eller jag är stora fan av modern countrymusik så vi var lite kräsna.

Hej Elvis som stod utanför en butik som sålde krimskrams. 

Som jag nämnde så hade vi som krav att restaurangens musik skulle vara bra. Det var nämligen så att varenda restaurang och pub hade föreställningar med livemusik. Jag skojar inte. Det var liveband överallt. Country såklart. På just den här restaurangpuben spelade den här mannen och han var bra och småkänd så därför var stället överfullt med folk. Så mycket folk att vi inte kunde få tag i bord så vi fick gå vidare och leta reda på något annat ställe. 

Och vi fick tag på ett himla bra ställe vill jag påstå. Men jag kommer då inte lägga upp några bilder från annat än maten och jag kommer inte nämna namnet på stället. Och det eftersom vi gjorde något kriminellt där... 

Så här var det. Vi satt i baren. Vi beställde in mat. Liina tog en hamburgare och jag en klubbmacka. Vi fick vår mat. Vi åt upp maten samtidigt som vi lyssnade på bra musik framfört av ett trevligt band. Sen satt vi bara där i baren en bra stund. Vi pratade och kollade på människor och lekte den där leken när man gissar hur människors liv är bara att dömma av utseende. Det var kul. När Liina och jag suttit vid baren en bra stund utan att fått in någon nota började vi undra om personalen helt glömt bort oss. Jag var dundersäker på att dom glömt oss men Liina tvekade. Dock valde vi att inte fråga. Vi väntade istället lite till. Efter att ha suttit i baren över 1,5h utan nota sa jag till Liina "Nu går jag". Liina skrattade. Jag gav Liina en busig och seriös blick tillbaka och så sa jag återigen "Nu går jag". Liina gav mig en finurlig fullisjutton-blick tillbaka och så sa hon "Ja, vi drar". Jag tog hennes ord på allvar så sakta reste jag mig upp för att börja gå. När jag kommit halvvägs ut från restaurangen, som var full av folk såklart annars hade detta nog aldrig funkat för nu försvann jag ju liksom i folkmassan, märkte jag att Liina satt kvar. Jag undrade vad i hela friden hon höll på med så jag ringde hennes mobil. "Möt mig vid utgången. klick". Det tog yttligare två minuter sen ser jag hur Liina tittar höger, tittar vänster, reser sig upp och går. Väl vid utgången låtsades vi inte om någonting utan fortsatte bara att gå lungt och sansat ett tiotal meter ut på gatan. Sen, efter dom tio meterna började det man kallar springnota. Jäklar vad vi sprang! Utan mål, iväg från restaurangen fort fort fort.

Vi sprang bort från stadens huvudgata för att gömma oss en stund och för att inse vad vi faktiskt hade gjort. Vi hade stuligt mat. Stuligt! Inte nog att vi var utan boende för natten, vi betedde oss som dom värsta kriminella luffarna någonsin! Fy fabian vad dåligt av oss men samtidigt så himla kul och bra så att jag inte ångrar ett dugg. 
Och man brukar ju säga att allting har en mening och det tror jag stenhårt på. För det var så att vi lyckades springa i från vår nota till ett ställe som vi kom att ha stor nytta av... 

(PS. Bilden av "The Legends Corner" har ingenting med stället vi kom att ha stor nytta av att göra. Det är bara en känd pub som vi kom att besöka senare på natten och som även är väldigt känd. Gå dit om ni någon gång åker till Nashville vetja).


Till Mamma och Pappa. Jag vet att detta var dumt men eftersom jag inte känner någon ånger för detta kan jag inte be er om förlåtelse för mitt rebelliska uppförande. Till mitt försvar vill jag dock informera om att restaurangen var smockad på folk så dom gick nog inte med någon större förlust i och med vår springnota. Och snälla ni. Vad ni än gör  -skvallra inte till Jultomten om vad jag gjorde! För vad är en jul utan julklappar! Så vill jag säga att jag Älskar Er också. Och så vill jag bara säga att jag inte är det minsta arg på er, för jag vet att ni gjorde det bästa i försöket att uppfostra mig. Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Vilka busiga tjejer ni är då. En gång är ingen gång. Hade du med den på din 100 lista? :)

2012-04-24 @ 21:08:05
Postat av: eva

kan inte annat en skratta=)

själv hade jag inte kunna gjort det, för jag skrattar alltid när jag blir nervös=(

kram

2012-04-25 @ 07:45:18
Postat av: Felicia Falk

Åååh, tack var roligt! :D Jag ska göra så gott jag kan för att du och ni andra vill stanna kvar! :) kram.

2012-04-25 @ 08:36:22
URL: http://feeliciafalk.blogg.se/
Postat av: TereseH

Hihi! :) FDI: Brukar kunna vara så att i barer (i USA alltså, tänk om det kunde funka så i sverige med!) betalar man självmant när man är färdig med all mat och dryck man beställt in. Typ: lägg pengarna på disken och gå, håll själv reda på vad du ska betala... Men lite kul att ni bara gick! :)

2012-04-25 @ 10:47:27
Postat av: Sara

Hhahhaaha åh vad jag hade velat se din blick när du sa "nu går jag". Och hördu angående tomten är det redan fixat, vill inte skryta men han och jag är hyffsat tighta kompisar. Han sa att han hade gjort samma sak så de så !

2012-04-26 @ 11:34:30
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Anonym

LILIAN!!!!! Vad ska Pappa säga när du kommer hem? HAHAHA PS. jag tror han ler i mjugg/ mamma mona

2012-04-28 @ 09:00:15
Postat av: Everlasting

Oj, naughty naughty! Att ni bara vågade!

2012-04-28 @ 13:30:41
URL: http://everlasting.nu
Postat av: sandra

Haha det var busigt gjort! Skulle aldrig våga det :)

2012-05-05 @ 15:33:28
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0