konstigalilian -

Kaffekick och sockerkick

Efter en lång natt tillsammans med latjo lajvarna (som jag valt att kalla dom) och kissnödiga människor slog klockan äntligen 6:00 och Dunkin Donuts öppnade för dagen! Äntligen kunde jag nu väcka Liina och berätta att det var dags för frukost. Så i ett nyvaket Nashville tog våra trötta fötter en promenad mot Americas favorit kaffeställe nr 1.

Vi var dom första kunderna för morgonen men rätt snart efter oss började en och annan att droppa in för att få i sig lite frukost. America runs on Dunkin, som dom säger här. 
Jag var hungrig som ett troll så jag köpte mig två stora bagels och en kopp kaffe med hasselnötsmak.
Sen satt vi där, halft döda, i väntan på att resten av staden skulle vakna till liv. Då vi hade några timmar av väntan på oss så hann jag med att köpa mig en kopp med varm mintchoklad också. Mycket för den goda smakens skull men det var sockerkicken jag främst var ute efter. Plus att det var lite ofint av oss att bara sitta där i flera timmar och utnyttja Dunkin på sittplatser, i väntan på att stan skulle vakna, utan att köpa något mer. För Liina och jag är då verkligen inte såna som utnyttjar lokaler. Nej nej, absolut inte!..lalala...

Runt klockan 9 fick vi nog av att häcka inne på DD och istället började vi att gå mot den delen av staden där vårt nästa mål befann sig. Stadens stoltet, Country Music Hall of Fame and Museum! Det stället öppnade inte försen 10 så vi hade gott om tid på oss att strosa runt, och på vår morgonpromenad genom Nashvilles gator stötte vi givetvis på en gitarrstaty som denna.

Kommentarer
Postat av: Big BFF

Hahahah ni gjorde rätt i att utnyttja lokalerna :) jag förövrigt säga att jag precis var o sprang för första gången iår. Jag är halvt död och känner mig vilsen. Döden är nära!

2012-04-27 @ 13:35:46
URL: http://altelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0