konstigalilian -

NOMA

Samma dag som bussturen och samma dag som vi stötte på starke Adolf på gatan gick vi på konstmuseum. New Orleans Museum of Art.
Som jag nämnt förr så är det där med konstmuseum en grej för mig. Något som jag har gillat sedan barnsben och som jag förmodligen kommer gilla tills den dagen folk får bära mig då jag är för gammal för att gå.
Ken var också på museet. Faktum är att han var en del av en utställning. Hej Hej Ken!
Det var för övrigt ett mycket fint museum. Vitt, ljust och fint med tjusiga trappor.
Det fanns en hel del olika porträttålningar där och bland målningarna hittade vi några bekanta till oss.
Det här är tydligen Liinas man. Hade ingen aning om att hon var gift så jag blev lite överraskad när hon visade mig bilden och berättade det för mig. Så blev jag väldigt förvånad över en annan sak också...
..Nämligen att hon och hennes man har ett gemensamt barn. En son! Eller, jag tror att det är en son. En son som gillar att tugga på sin egen tunga.
Inte nog med att jag blev förvånad av Liinas avslöjanden. Jag blev även förvånad och överraskad att se porträtt på tre av mina xpojkvänner där. Det här är Uni. Vi hade en flört förra våren. En riktig mysig karl. Ni undrar säkert inte vem av oss som valde att göra slut. Det givna svaret är att det var Uni. För inte trodde ni väl att JAG skulle låta en sån läckerbit förgå?
Pedro. Han var en skithög. Jag var mest tillsammans med honom för att han var så himla snygg. Förhållandet var intensivt och varade inte så länge. Bara ett par månader om jag minns rätt. Han gjorde slut via sms.
Det här är Bosse. Bosse brukar jag tänka på än idag för han var så fin och bra på alla sätt och vis. Det enda jag har att klaga på när det gäller Bosse var att han var så otroligt noga med sitt hår. Han gick upp klockan fyra varje morgon för att göra i ordning sina korkskruvar på hjässan innan han började jobbet klockan sju och trettio och som han bodde tjugominuter ifrån. För alla er som undrar så var det Bosse som gjorde slut med mig. Jag förstår inte vad jag gör för fel när det gäller män! Kan hända att just dom här killarna tyckte att det var jobbigt att vara den snyggaste i ett förhållande. Så var det nog. Men då kan jag hälsa dom att dom kommer få problem även i framtiden så snygga som dom är..

Det fanns mycket modernt på museet och det gillar jag.

För även om nyare konst ofta kan se för enkel ut i mångas ögon så vill jag påstå att det är fel. Komposition och färgval och allt sånt är oftast helt klockrena. Plus att jag mycket hellre skulle vilja ha tjugo schackpjäser ståendes i mitt hem hellre än att ha ett detaljerat artonhundrataligt porträtt av någon expojkvän eller någon annan gammal gubbe eller så hängandes på en vägg.

Dom blå skorna är en äkta Andy Warhol och alligatorbilden i andra rummet vart en favorit hos mig. 

Det här är också en bild av Andy. Andy är mycket känd för er som inte visste det men eftersom alla vet vem Andy är så var det onödigt av mig att skriva så. (Han dog 1987 men jag skriver att han "är" för att det är nämligen så att konstnärslegender "är" genom konsten även fast att dom själva inte längre finns).

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahaha jag skrattar ihjäl mig!!!

Varför har Du aldrig presenterat mig inför dessa pojkvännen??? Vilka läckerbitar!

Nä nu måste jag sluta skriva o titta på dem igen... Ögongodis!



Puss!

2012-04-18 @ 05:06:14
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Rapp

Hahahaha :D

Andy Warhol bilderna va coola!

2012-04-18 @ 16:47:09
Postat av: karro

skönt att du inte glömt veckans babe bilderna! ;D



åh uni honom var det råg i, synd att det inte höll.. Trodde verkligen på bröllop där, minns att jag till och med testade tärnklänningar, men men det finns väl fler fiskar i sjön ;)



pusss <3



2012-04-20 @ 17:30:09
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Haha vilka vackra män du haft turen att hänga ihop med!

2012-04-28 @ 10:13:00
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0