konstigalilian -

Ett krossat hjärta och ett stort glas vatten tack.

Sjön suger brukar man säga, och det gjorde även träsket. För när vi kom tillbaka med bussen till staden igen var vi hungriga som två träsktroll.
Så då bestämde vi oss för att prova på den här restaurangen. 
Restaurangen hade en uteservering på en innergård där vi valde att sitta och det var mysigt. Det som inte var riktigt lika mysigt var att servitören vi hade verkade bli förälskad i mig då han på många olika sätt flörtade hej vilt. Så som med komplimanger och kommentarer. Jag trodde jag skulle dö av pinsamhet. Ska snart berätta mer om det men först ska ni få se vad vi åt.
Jag beställde en Po-boy med skaldjursfyllning. Och eftersom jag beställde just en Po-boy så kan ni som följer min blogg lista ut att det är typisk mat för New Orlens.
Liina gillar ingenting ätbart från havet så hon körde på en med fyllning av rostbiff.
Nu ska jag berätta mer om den flörtande servitören. Jo. Efter maten tackade vi för oss och jag försökte slingra mig iväg så smidigt som möjligt utan att få honom efter mig. Väl ute från restaurangen kunde jag pusta ut av lättnad över att vara "fri" från honom. Men. Nu kommer vi till en typisk klant-Lilian sak. Efter några minuter, när jag passerar den här törstiga hästen ungefär, kommer jag på det. Jag hade glömt en påsen med mina tillhörigheter i på restaurangen! I min iver att slingra mig iväg från servitören hade jag alltså glömt bort min påse vilket innebar att jag nu var tvungen att gå tillbaka för att hämta den. Liina bara skrattade men det var inte det minsta kul. När jag bad Liina om att gå tillbaka istället för mig fick jag ett bubbelskrattande nej som svar. Så jag fick helt enkelt ta några djupa andetag, sträcka på mig och gå tillbaka till restaurangen för att be om att få tillbaka min påse. Väl där möttes jag av samma flörtande servitör och han hade det störtsa leendet jag någonsin sett. Fy vad det var sorgligt att se leendet försvinna när han insåg att det inte var honom jag var ute efter utan att det var en borttappad påse jag ville ha. Stackarn...

Kommentarer
Postat av: Persson

Stackars servitör. Han fick säkert förhoppningar och så hämtade du en påse.. :)

2012-04-15 @ 00:28:35
URL: http://thelain.blogg.se/
Postat av: Lillan

Jordgubbssylt och vaniljkräm var det i tårtan:)

stackars servitris, men vad ska man göra??



Kram Linda

2012-04-15 @ 01:21:31
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Mamman mitt i Kaoset

Förstår den stackars Servitören, förstår inte hur någon inte skulle kunna bli förälskad idej. Alltså nu är jag ju lycklig gift och så. Men alla andra. ;)



Och vad kul att se Gullrankor runt lyktan, såna har vi ju so0m krukväxter här hemma. :)



Och vad tyckte du om maten, det där med servitören fick dej av spår. ;)

2012-04-15 @ 09:25:14
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Haha, Liina verkar ha tyckt den kärlekskranke servitören var omåttligt underhållande. Det tycker i och för sig jag med…

2012-04-28 @ 09:47:10
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0