konstigalilian -

Kan ni visa mig vägen till receptboksavdelningen tack.

Den här dagen började vi, innan vi ens ätigt frukost, med att gå och besöka en bokaffär. Och det var mycket på grund av mig då jag har en liten grej med att köpa receptböcker från ställen jag besöker.
Att det blev just den här bokaffären vi besökte beror på att den tydligen är klassisk och typisk. En sån där affär som alltid har funnits ni vet och som har arbetare som har jobbat där sen dom var små pöjkar, precis så som deras pappor gjorde och så vidare... 
Där inne var det huller om buller som gällde.
En mängd massa böcker, gamla som nya, från golv till tak.
Det var charmigt där inne och så luktade det bok vilket inte var så konstigt.
Men jag undrar hur i hela världen männen som jobbar där kan hitta rätt i röran. Fast det förstås. Har dom sprungit där sedan barnsben precis som deras fädrar så kanske man lär sig strukturen...

Fick jag tag i någon receptbok då? Ja, det fick jag. En gammeldags rackare fast i nytryck med vita sidor, brun text och ritade bilder istället för foton. Den är fylld med alla möjliga traditionella recept för New Orleans. Så välkomna hem på middag hos mig för den som är sugen på att smaka.
Två våningar böcker och en kissekatt, sen var det dags för frukost.

Kommentarer
Postat av: eva

mycket minnen du får med dig hem=)

kram

2012-04-12 @ 10:57:37
Postat av: Tessan

Jag kommer gärna:)

2012-04-12 @ 18:04:33
URL: http://thherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0