konstigalilian -

Romantisk pannkaksmiddag

Vad äter man nere i Atlanta då? Stereotypiskt mat för sydstater är mycket friterat och bbq. Men Liina och jag valde att hoppa det då vi var sugna på något helt annat.
Vi gick till ett mysigt hak som visade sig vara romantiskt med klassisk musik, levande ljus och kärlekspar i varje hörn.
Maten vi var sugna på stavades crêps. Jag käkade en med kronärtskocka, spenat, ost och soltorkade tomater.
Liina käkade en med smak av ost och skinka.
När vi såg dom här rackarna kunde vi inte skippa att ha dessert efter maten.
Vi tog två olika som vi delade med varann.
Helt plötsligt rullade en Askunge-vagn förbi ute på gatan. Som att stämningen inne på restaurangen inte var romantisk nog. I det ögonblicket hade Liina gärna, utan någon som helst tvekan, bytt ut mig mot någon snygg karl som bordskamrat. Sjyst kompis. Sjyst...
Detta är vad jag kallar ett lyckligt slut.
Ett lyckligt slut på en romantsik middag för två au pair vänner ute på äventyr i det stora USA.

Kommentarer
Postat av: helena

ja vi brukar ha väldigt roligt :) Det är kul när folk kan bjuda lite på sig själva

2012-04-09 @ 08:22:25
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Malin

Ah vad gott det later! Jag hade nog blivit smatt galen av att bo i USA just p.g.a maten. Vi spenderar alltid somrarna dar (New York och Florida) och det racker for mig tror jag. Finns ju mycket nyttigt att valja pa, till viss del mer an i Europa, men samtidigt ar det lite krangligare anda pa nagot satt.

2012-04-09 @ 14:28:00
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Åh så gott med crêpes! Det var länge sedan jag åt det.

2012-04-09 @ 15:24:38
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0