konstigalilian -

Fortsättningen på semestern. Framme i Nashville!

Fredagen (7/4) kom och det var dags att säga hej då till mitt kära New Orleans för att åka vidare mot nästa resmål på vår semestervecka. Nashville!

Nashville i Tennessee. (Tennessee. Det var värst vad mycket upprepade bokstäver det kan få plats i ett och samma ord). Nashville som främst är känt för att vara Countrymusikens mecka. Någon som verkligen tycker om Nashville är Jill Johnsson. Det läste jag i en skvallerblaska hemma hos min mamma för ett himla bra tag sen. Föresten så kunde man nästan listat ut det själv då countrysjungande Jill är Sveriges svar på USA's Dolly Parton. Den där Jill älskar Nashville lika mycket som jag älskar New Orleans skulle jag tro. Nu vart det mycket bladder om ingenting egentligen. Ni kanske undrar över mer relevanta saker. Som varför vi valde att besöka just Nashville och svaret på det kan ni få om ni vill. Jo, Nashville tyckte både Liina och jag verkade vara en intressant stad att göra en snabbvisit i under vår tid som bosatta i USA. Vi påstod lite som så att vi aldrig skulle besöka Nashville under något annat tillfälle i våra liv om inte nu. Så därför slog vi till. Hänger ni med? Bra. 
Och vad tycker vi om Nashville nu, efter att vi har varit där? Joho, det var en trevlig stad ska jag säga er. Musik och Cowboys överallt. Det tråkiga är bara att Liina och jag aldrig någonsin kan besöka staden igen om vi skulle vilja för vi är nämligen portade för gott. Eller, nu kanske jag överdrev lite för det är inte sant. Vi är inte portade. Fast det skulle vi mycket väl kunna vara så mycket bus som vi gjorde där! Mitt framför näsan på stadens sheriff bland annat. Om ni har tid att titta in på bloggen snart igen så ska jag berätta mer. Mycket mer! Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh nu längtar jag till nästa inlägg :D

2012-04-22 @ 09:18:16
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: helena

Åh nu blev jag nyfiken. Verkar vara en mysig stad iallafall :)

2012-04-22 @ 19:01:40
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0