konstigalilian -

Där lokalbor mer än gärna äter.

Alltid när jag är någonstans vill jag äta på ställen som lokalbor gärna går till. För enligt mig har lokalbor bästa kollen på städerna dom bor i. Inte reklambroschyrer eller annat kraffs.
Efter att jag hade frågat några olika invånare om matställe och då många sagt samma sak gick vi till Coop's Place.

Där utanför fick vi vänta i tjugofem minuter för att få ett bord. 

Medans vi väntade passade jag på att kolla igenom griffeltavelmenyn. Jag vet inte varför men jag älskar menyer som är skrivna med olika färger på griffeltavlor. 

Inne på Coop's place var det litet och mysigt och fullt med lokalbor som inte orkade laga middag hemma och som istället gått ut för att käka. 

Ja, ni gissar rätt! Jag testade typisk NOLA mat. Denna gång tog jag till och med en testtallrik. Fem portioner av fem olika typiska rätter. Först fick jag börja med en gumbo med skaldjur i. Den var kryddstark och god. 

På tal om kryddstark. Visste ni att Tabasco kommer ifrån New Orleans? Himlars vad staden har mycket som härstammar där ifrån.

Efter gumbon kom det in ett fat med fyra olika rätter på. Alla var smaskens! Jag gillar verkligen den där maten. Nog för att jag inte är så kräsen i mat men smakerna från Cajun köket, som maten i New Orleans kallas, är så mysig och sällskapligt hemtrevlig. Dom mesta rätterna ser lika dana ut men smakerna skiljer sig markant. 

När vi ätigt upp maten och betalat notan gick vi ut på stadens gator igen och självklart stog det en man som spelade på ljuslyktor i ett hörn av ett kvarter. Jag hoppas att jag inte behöver upprepa mig med att skriva att jag ♥ den staden än en gång utan att ni förstått det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0