konstigalilian -

Touchdown

I lördags var jag på en amerikansk fotbollsmatch.
Det kändes åter igen som att jag var med i en film. Allt var precis så där som man ser i amerikanska komedier om ungdomskärlek och amerikansk fotboll ni vet. 
Tjejerna njöt av utsikten. Är ju liksom hela 60killar i varje lag eller nåt.
Football är en populär sport här, även på college nivå. 
Jag fattade ingenting av reglerna men det var kul i alla fall. 60 killar i varje lag som sagt.
Spelet var ganska segt. Det tog ungefär 30min för dom att spela 12min.
Där av förstår jag varför det är så viktigt att det finns cheerleaders som livar upp stämningen. Annars skulle halva tiden gå till att glo ut över en tom gräsplan. Tack till alla cheerleders för att ni finns.
Tjejerna var riktigt duktiga.
Dom hejade och tjoade och viftade med pompoms och kastade med varandra i luften hej vilt.
Om ni undrar vem herren på täppan i den vita uniformen är så kan jag berätta att det är skolorkesterns dirigent.
Och här har vi själva skolorkestern. En hel läktare med musikaliska ungdomar.
Geten heter Rammy och är skolans maskot. Han tycker om att kramas.
När spelet var slut tackade alla spelarna varandra för en trevlig spelstund eller så. Det tog ett tag.
Sen gick vi. Just ja. Ni kanske vill veta hur matchen gick. Hemmalaget vann.


Translation:
I was at a football game this saturday.
It was a fun experience.
The home team won.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Coolt jag vill också känna mig som i en film!



Fanns den någon bland dom 120grabbarna som föll Lilian i smaken? Det måste varit svårt att avgöra med hjälmen på, man vet aldrig vad som kan gömma sig under den.. Men dom tajta byxorna talar sitt språk :)



Puss och Kram Kära Du!



2011-09-27 @ 06:38:08
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Lollo

Häftigt att ha upplevt en amerikansfotbollsmatch!



HAhahhaaha Linnéa kan jag skratta ihjäl mig åt!



Puss!

2011-09-27 @ 12:16:45
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: eva

kul du ser ut och ha, mycket och kolla på=)

vara med om.

och jätte fina bilder får du med.

kram

2011-09-27 @ 19:18:37
Postat av: Greve boa

Så hemmalaget vann? Då satt nog oddset oxå-härligt!:-) där skulle ja vart med fast ja inte reglerna begriper:)

2011-09-29 @ 00:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0