konstigalilian -

Värsta Bästa Tipset!

Hej och hå, här kommer det mer ifrån lördagen i NYC. Under dagen blev vi självfallet hungriga så då letade vi upp ett ställe på Broadway som min kära värdfarmor tipsade mig om. Och om man säger så här -utan tvekan en av dom bästaste restaurangerna som jag besökt!
Stället heter Ellen's Stardust Diner och ligger på adressen 1650 Broadway. Lova mig att ni käkar där om/när ni besöker NYC. Lova mig det! För ert eget bästa alltså för nu ska ni få höra. Inne på den restaurangen är stämningen något så underbart musikalisk och svängomig! Nämligen så att servitriserna och servitörerna står för högklassig Broadway underhållning. Dom sjunger, dansar och bjuder på sig själva till den högsta grad. Helt galet underbart kul! 
Se bara så nöjd jag är över att ha suttit där i ca 5min.
Här är en av alla störtsköna servitörer och som ni ser så rockar han gärnet!
Här var det en annan servitörs tur att bjuda på sång. Oh, vilka fantastiska röster! Satt med goosebumps under hela beöket.
Restaurangen hade ett galet mysigt 50tals stuk. Kolla bara på Herr senap och Fru ketchup. Nostalgi, eller hur!
Den här mannen blev jag på allvar lite kär i. Han såg bra ut och hans röst var gudomligt vacker. Fast, han var aningens för kort för min smak så -I'm sorry babe.
Dock var det inte så tokigt att han stod på min stolsrygg och sjöng en vacker balad. Middagsuderhållning på snygg nivå!
Och hur smakade maten då? Var den lika bra som underhållningen? Jovars, maten var fenomenal! Jag kunde inte låta bli att beställa in en klassisk Broadway-Burgare. Tyckte att just hamburgare passade in så bra på stället. Och ja, jag vet. Maten kanske inte ser så aptitlig ut på bilden men det var den!
Sara käkade en Pasta Alfredo och efter att ha smakat en tugga kan jag säga att den också var fenomenal.
Så pricket över i:et. Servetterna hade texten "Call me" över restaurangens telefonr. Gulligt va! Och jag kunde bara inte låta bli att kontra med att skriva. "No, you call me" i följd av mitt nr. Hoppas nu bara inte att han den där snyggingen kommer ringa. Känns så pinsamt att behöva nobba honom för att han är lite för kort i rocken för min smak... 


Translation:
A recommendation from me. When / if you go to NYC -Eat at Ellen's Stardust Diner! A crazy lovely place with singing waiters! You will get an experience you never will forget.

Kommentarer
Postat av: Rapp

ååå låter som man inte kan undkomma att besöka stället. Får väll skriva ned detta då på listan ;)



Hoppas du får ett stycke goding som nappar :D

2011-11-15 @ 07:26:31
URL: http://Kondenserad.wordpress.com
Postat av: Anonym

Även dom små männen kan överraska ;)



Men Lilian var har alla dina kläder med glada färger och glitter tagit vägen??!



Älskar dig!

Puss puss



2011-11-15 @ 09:21:39
Postat av: Anonym

Det överstående var ifrån mig Linnea..

Älskar dig igen!

2011-11-15 @ 09:22:20
Postat av: karro

ojojoj någon som ringde tillbaka? ;) veckans babe kanske? ;) hihi



massa massa kärlek till dig vännen <3

2011-11-15 @ 18:06:28
URL: http://kfrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0