konstigalilian -

A walk in Central Park

Igår tog jag bussen till NYC för en heldag med min vän Sara. Förstår ni hur härligt det är att jag bor så bra att jag kan ta en buss till NYC för att vara där över en dag eller så? Det förstår ni nog inte, för jag förstår det inte ens själv.
Sara och jag bestämde träff i Central Park. Underbara Central Park.
Det här är Sara. Sara gillar inte att vara med på bild så dom flesta bilderna av henne ser ut så här. Synd på en sån vacker kvinna. Du kommer ångra dig när du blir gammal Sara! Hör du det!?
I Central Park kan man hämta andan medans resten av staden rusar förbi.
Sara och jag promenerade runt och bara njöt av allt härligt. Då och då fnissade vi till åt människor som joggade förbi för vissa har en sån fruktansvärt rolig springstil. Ja, det är elakt att säga så men se det så här. Jag låter dom få tycka det ser lika kul ut när jag springer om dom vill. På så sätt jämnar det ut sig. (Föresten! Vi så så en dubbelgångare till Bosse Bildoktorn. Oh vad synd att han joggade förbi oss för snabbt så att vi inte han fotografera honom).
Den här tunneln är lite känd. Är med i många filmscener och så.
Här omkring var det mycket folk och musik.
Bland annat stod den här damen för musiken. Sara ställde mig frågan om hur tanten med harpan beter sig på kvällarna när hon ska släpa hem den. Jag vart nyfiken så jag var nära på att avbryta henne i sitt spelande för att fråga men jag ångrade mig för hon gick in för det så pass mycket att jag inte ville förstöra.
En känd restaurang. Fast, det mesta är ju känt i NYC i och för sig så jag ska nog sluta skriva känd framför sakerna.
Karusellen.
Isrinken. Här ska jag nog fösöka mig på en piruett nästa gång jag åker hit tror jag. Lite närmare juletid när träden har lampor i sig. Så får det bli.
Är verkligen förtjust i kontrasten mellan stad&natur i den stora fina parken.
En känd sjö. Nej visst ja. Jag skulle ju sluta skriva känd framför allt.
Vi avslutar detta inlägg med den här bilden på mig inne på en offentlig toalett med väldigt för korta dörrar. 
Imorgon kommer jag visa er mycket mer ifrån Saras och min underbart roliga dag i NYC.


Translation:
Yesterday. I took the bus to NYC to meet my sweet friend Sara. We were lucky because it was a beautiful fall day -perfect for a long walk in Central Park. I'm going to show you more from the day tomorrow because I'm to tired to show you more now..

Kommentarer
Postat av: Rapp

Kunde du inte sagt: Oh titta en känd park! så hade du behövt sagt ett mindre ord per mening sen :)



Sara ska sluta vara fegis å rädd för kameran! Vi vet att hon har en kamera själv, hon är inte rädd för den ;) Får ta flyget över till NYC å läxa upp den där fegisen.



Jättefina bilder som vanligt! Bild nr3 vart min favorit of the bunch.



Fortsätt ha kulioulililiouls!

2011-11-13 @ 13:41:26
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Sara

Hahaha lill lilian du kan hälsa din kompis här ovan att jag inte är rädd för fläskdoris för att hon är mycket snällare och låter mig alltid stå bakom ;) förövrigt kan jag bara säga FINA BILDER och TACK för en grym dag :D !

2011-11-13 @ 16:28:25
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: sofia

Jättefina bilder! :) Måste var himla häftigt att vandra runt bland allt man så ofta sett i filmer.

2011-11-13 @ 17:05:31
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Lillan

Åhh fint det såg ut att vara :)

2011-11-13 @ 21:57:11
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0