konstigalilian -

Anledningen.

...Och här kommer alltså anledningen till varför jag valde att bjuda på ett pepparkakshus som typisk svens efterrätt på månadens LCC möte.
(Gingerbread-house-kit på engelska, Kit-de-casa-de-jengibre på spanska och lat-manna-kit på husmors-svenska)
Jo, så här var det. Jag fick helt enkelt för mig den idén i morse när jag såg den här kartongen i mataffären som jag besökte. Jag tänkte att det skulle vara kul för Oliver, Viggo och mig att snickra ihop det tillsammans. Om dom hade tid och lust för det förstås. För på söndagar är ju jag ledig så då behöver dom inte vara med mig om dom inte vill. Men eftersom vi är så bra kompisar så ville dom mer än gärna hjälpa mig. Det tyckte jag var kul!

Mitt jobb var att hälla på kristyren och fördela godiset mellan grabbarna. Resten skötte dom i stort sett själva.
Vi kom överens om att det är fritt fram för "Frosty the Snowman" att flytta in i huset om han vill.
Då och då slank det givetvis in en godis i munnen för det hör nämligen till när man bygger pepparkakshus så det så.
Killarna dekorerade en varsin sida av taket. Oliver gjorde den ni ser högst upp på bilden och då har ni redan listat ut att Viggo gjorde den som är längst ner. Ni är så smarta kära bloggläsare!
Här har ni kåken från ena långsidan. Tjusig värre va!
Här har ni entrén. Jag och Oliver hjälptes åt lite med att göra en krans som vi placerade högt högt upp. Så fantiserade vi att vi satte en ljusslinga med färgglada lampor runt dörren.
Här har ni andra långsidan. Granris i balkonglådorna fick det bli.
Och så andra kortsidan. Här satte vi en adventsgran med en stjärna i toppen som Herr Pepparkaka står och samtalar med. Om nu Frosty the Snowman bestämmer sig för att flytta in borde han känna sig hjärtligt välkommen med en sån utsmyckad och dekorerad kåk. Själv tycker jag resultatet blev så pass bra att jag ska skicka bilderna som förslag till tillverkarföretaget som gör dessa färdigkit så att dom kan byta bilden på kartongen till detta hus nästa år.


Translation:
I made a gingerbread house togheter with Oliver and Viggo today. You have no clue how much those boys enriches my life. They are sweeter than all ginger breads in the whole world.

Kommentarer
Postat av: Ass

Såååå mycket snyggare än på paketet :) De lär vilja byta :)

2011-11-21 @ 07:17:35
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Lollo

Bland det finaste pepparkakshus jag sett!



Puss!

2011-11-21 @ 11:02:22
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Emma

Mysigt och jättefint hus :)

2011-11-21 @ 14:36:23
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Lillan

vad duktiga ni har varit och vilka killar du hamnat hos :) kanon fint pepparkakshus.. Funderar själv på om jag får plats ;)

Kram på dig Lillan

2011-11-21 @ 21:31:33
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Rapp

Är det mitt hus? :D ni får inte äta mitt hus!

2011-11-22 @ 01:42:34
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: emmelie

Ååh så underbart!!



Ja, vi har det som tradition att fira halloween runt det datumet :) Skitkul faktiskt!

2011-11-22 @ 17:28:41
URL: http://sagaphotos.blogg.se/
Postat av: eva

gud vad fint det blev=)

förstår att dom ville vara med dig.

vem skulle inte vilja det??

kramar

2011-11-22 @ 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0