konstigalilian -

En härlig dag

Igår var det en bra dag må ni tro!
Jag spenderade ju den med två av mina älsklings killar.
Jag var barnvakt till mina systersöner Love och Rufus.

Love älskar att pärla pärlplattor, och han är riktigt duktig på det ska ni veta.

Det där med pärlor är inte riktigt Rufus grej, än. Så han föredrog att kolla på Byggare Bob under tiden.

När vi hade dukat undan maten dukade vi istället fram målargrejor.
Det målades finfina kartor för hela slanten.
Egengjord isglass gjorde vi också.

Ett av dagens projekt blev att så lite frön i odlingslådan. Morötter och sockerärtor.
Precis som Love så hoppas jag på att inte kissemyrorna äter upp allt planterat före oss.

När vi ändå var igång med planterandet så passade Love på att plantera en liten kvist från en buske i en orange gammal kaffeburk. Orange, precis den färgen som Love gillar bäst.  
 

Och när vi ändå hade vattenkannan framme tyckte jag att det vore skönt för leksaks "traktartorerna" och bilarna med dess släp att få svalka av sig lite, så vi lekte biltvätt med lödder och allt.

Den härliga sommarvärmen gjorde även så att vi ville svalka av oss lite så vi tog en promenad till sjön.
När vi kom hem orkade vi inte så mycket mer än att bada badkar och äta kvällsmat.

Tack för en underbar dag killar. Moster Älskar Er!

Translation:
Yesterday I was babysitting my wonderful nephews Love and Rufus.
It was a lovely day with much fun!
We started a car wash, painted maps, made self-made ice cream, planted seeds and much more.
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Kärlek!

2011-06-04 @ 18:45:45
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Bettis,Boa,Love och Rufus

VI ÄLSKAR DIG! TUSEN TACK för världens BÄSTA BUSvakt!!!

2011-06-04 @ 23:15:18
Postat av: Sandra

Hej sötnos! Har Dagens blogg i min blogg, har du lust att vara med hade vart jätte kul :)! Kram på dig ha en bra dag!

2011-06-08 @ 10:47:29
URL: http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0