konstigalilian -

Lazy Days

Jag vaknade av att solen kittlade mig i ansiktet. Oftast brukar det betyda att det blir en fin dag och det är bra.
Innan frukosten gick jag ut och tittade till igelkottsbarnen som bor i en rishög precis utanför min systers tomt.

Nu var det dags för frukost. Om ni gillar körsbär borde ni verkligen prova den här yoghurten som jag åt i morse.

När det började närma sig lunch tog jag fram det här och gjorde en pastasallad.

Svalkande krubb i värmen. Sås och potatis är liksom lite för tungt att få i sig när solen står som högst på himlen.

Till efterrätt blev det ananas.

Det är gott med ananas.

Efter maten gick jag ut och kollade på film.

På min långpromenad fann jag ett bullpapper liggandes vid vägkanten.
Det var minsann någon som varit lite elak mot naturen. Dumt tycker jag.

Någon minut på eftermiddagen ägnade jag åt att titta runt lite i mitt kommande systerbarns
barnkammare. Jag längtar så efter att få träffa bebisen. Undrar jag när den bestämmer sig för att födas.

Framåt kvällen tog jag med mig dagboken ut och skrev lite om hur härligt livet kan vara.

Till kvällsmat blev det jordgubbar med mjölk och nybakt focaccia a'la Lollo.


Translation:
Today I have had the world's laziest day and it has been absolutely wonderful!


Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Har en sån liten bok i leopard. min hemliga lilla bok. <3

2011-06-29 @ 20:48:47
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Rapp

Bilder! Bilder! Bilder! och text som berättar, det blir liksom... intressantare än en maaassa text och någon bild :)

Och den yoghurten är fabulous, rekommederas!

Dock saknar du en brämhults juice för att göra din dag från underbar till perfekt ;)

2011-06-29 @ 22:01:28
Postat av: Lollo

Ja, igår var en riktig Mys-Dag! Tycker att vi kör den i repris idag :)



KRAM

2011-06-30 @ 09:55:57
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilken dag! och du har bara stoppat i dig godsaker..



Igelkottsbebisana, gu så gulliga! synd att man inte kan gosa med dom..



Puss puss

2011-06-30 @ 12:58:35
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: eva

härlig dag.

kram

2011-06-30 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0