konstigalilian -

Överraskad efter jobbet.

Min lillebror fyllde år i går så mamma och jag överraskade honom med ett restaurangbesök. Han har ju egentligen redan blivit firad, men är det födelsedag så är det!
Aftonens sällskap.
Det blev grekiskt. Aldrig fel.

Födelsedagsbarnet väljer och vrakar.
Han valde Gösfilé på planka med kräftstjärtar och grejer. Det valde mamma med.
Jag valde grillad lax på spett med klyftpotatis och en massa goda såser.
Dessert ska vi ha! sa mamma. Hon åt hallonsorbet med chokladsås.
Lillebror och jag åt friterad camembert med hjortronsås. 

Mätta och glada och med ett underbart minne rikare lämnade vi restaurangen.


Translation:
Yesterday was my little brother's birthday. 
Birthdays are to be celebrated! so Mom and I surprised him with a restaurant visit.
It was a lovely evening. A wonderful memory for life!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysigt :) Allt såg väldans gott ut, nästan så man blir hungrig :)

2011-07-29 @ 11:01:45
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Rapp

Lite skillnad mot den matlåda jag mummsar i mig nu ;)

2011-07-29 @ 11:15:06
Postat av: Katarinaz

ÅH! vilken mysig överraskning <3

2011-07-29 @ 11:21:51
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: eva

vilken lyckad dag för bror=)

kramar

2011-07-29 @ 11:36:58
Postat av: Everlasting

Åh mums, friterad camembert måste vara en av mina absoluta favoriter! Grattis i efterskott till födelsedagsbarnet också.

2011-08-10 @ 13:57:24
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0