konstigalilian -

Min fantasifulla vän!

Nu ska ni få höra historian om mina fjäderörhängen. Så här var det.
I måndags när jag snurrade runt på stan och uträttade en mängd mindre roliga ärenden sms:ade jag med min vän Daniel. Han gjorde dagen mycket roligare för mig med sms efter sms fyllda av hans utomordentligt härliga humor!  
Han gjorde min dag och det ville jag tacka honom för, så jag fick en liten idé. 

Jag vet att Daniel har ett intresse av kinderäggsfigurer. Han har en liten fin samling av sånna på sitt jobb.
Så jag gick till ica och köpte ett kinderägg åt honom.
Sen gick jag vidare till kvarteret där Daniels jobb är. I närheten av hans jobb gömde jag kinderägget med en handskriven lapp "Du gjorde min dag, så nu försöker jag göra din /L" i ett kommunalt blomsterarrangemang.
När jag gömt klart ägget skyndade jag mig vidare mot bilen innan parkeringstiden tog slut.
Sen sms:ade jag Daniel. 
L: Kan du slita dig 5min? 
D: yes.
L: Bra!
Sen mms:ade jag den här bilden och bad honom att gå just precis dit.
Så skrev jag att han skulle säga till när han var framme.

D: framme :) 
L: Leta bland blommorna.

Bland blommorna hittade Daniel sitt Kinderägg. Han blev jätteglad.
Så glad att han i går gjorde det samma till mig fast bättre!  

För i går kväll fick jag ett mms.
D: När du kommer hem från Stockholm, kolla bakom den stora dörren i källaren.

Det gjorde jag och titta vad jag hittade! Ett kinderägg med flyttfågeln Lilian på!
Ni förstår, Daniel kallar nämligen mig för flyttfågel nu när jag ska flyga mot USA. 
Brevid ägget låg lappen som jag skrivit med bokstäverna "v.g.v" dit skrivna.
När jag vände på lappen kunde jag läsa
"Det gjorde du! och så klart du också ska ha ett ägg + något extra fint för att du verkligen är en bra vän! Kram Daniel".
Nyfiken som ett litet barn öppnade jag mitt ägg.
I ägget låg det...
...Vickbara bilder!
Visst var det passande att det var en liten pippifågel på en av bilderna! 
En flyttfågel, precis som jag!
Bilden med pippifågeln har jag lagt i min plånbok som en liten turfågel.
Daniel, Du anar inte hur glad jag är över att Du är min vän! Kram från mig!


Translation:
My friend Daniel is amazing!
My friend daniel is amazing!
this monday I surprised him with a kinderegg hidden a bit outside his work. Yesterday evening hi did the same to me, but much better!
He made the kinderegg like me as a bird! Daniel think that I'm a bird now when I'm going to the U.S.
this monday I surprised him with a kinderegg hidden a bit outside his work.
Yesterday evening he did the same to me, but much better!
With a picture on my face and a pair of feather earrings, he made the kinderegg like me as a bird! Daniel think that I'm a migratory bird now when I'm going to the U.S.

Daniel, thank you for being my friend!
Lilian

Kommentarer
Postat av: Rapp

Kul att du gilla min kontring, det gör mig lika glad :)

2011-07-20 @ 21:23:08
Postat av: Carolina

Vad gulliga ni är! :)

2011-07-20 @ 21:27:38
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad gulligt av er :)

2011-07-21 @ 11:23:17
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilka underbara kompisar ni är!

2011-07-21 @ 11:27:00
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: tessan

:) det kommer jag också ihåg och jag minns så väl att du spottade kärnor på en kompis jag hade då som gick förbi på gatan och så har jag också för mig att du kallade henne för "snorkråka" för att jag såg henne äta snor en gång HAHAHA!!

2011-07-21 @ 16:03:59
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Anonym

skönt och ha en underbar vän=)

man ska vara rädd om sina vänner vårda dom med kärlek.

kram

2011-07-22 @ 03:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0