konstigalilian -

Vi vill ha skridskor en häst och en rymdraket gröna små monster och helst inga mjuka paket

Nu ska jag berätta vilket mycket kuligt ställe det var som jag såg mycket fram emot att besöka.
F•A•O SCHWARTZ. Den berömda leksaksaffären ni vet!

Berömda var det ja. Kombinationen berömd och populär gjorde att det var en kö för att komma in till leksaksaffären. Mitt sällskap tyckte att jag var galen som ville köa för att gå in till just en leksaksaffär men det struntade jag i för hit skulle jag bara punkt slut. Jag erbjöd att gå in själv medans dom kunde gå och göra något annat under tiden men det ville dom inte så jag misstänker att även dom har barnasinnet kvar. I vilket fall tog kön bara 7,20minuter (Evan tog tid). Och så här i efterhand hade jag tvingat med dom in om dom hade vägrat för annars hade dom gått miste om något bra minsann.
En helt kanonrolig och fin leksaksaffär och dom tindrande ögonen på barnen som var där gjorde mig helt lycklig inombords.
Här finns alla möjliga olika varianter på leksaker. Bland annat kan man göra sin egna docka. Eller minikvinna eller vad man tycker dom ser ut som.
Eller så kan man adoptera en nyfödd om man vill.
Här mina vänner har ni Olivia. En klok och smart gris som är populär bland barnen i USA. Har ni koll på om hon är det hemma i Sverige med?
Vet ni vad killen längst till vänster gjorde?
Han styrde den här radiostyrda ballonghajen.
Det här är en typisk leksak som jag skulle ha älskat när jag var liten.
Den här skulle jag också gillat.
Och den här avdelningen skulle jag älskat. Eller vänta nu föresten. Den här avdelningen älskar jag fortfarande!
Jag tänkte på den där flickan i randig tröja lite som mig själv när jag var i den åldern. Jag skulle också ha pekat på varenda krita och sagt " I want this one and this one and this one" Eller, nä jag skulle ju ha sagt det på svenska förstås. Så mer i den här stilen "jag vill ha den o den o den o den" men med samma ivriga röst som hon hade.
Jag träffade en trollkarl inne på leksaksaffären som bjöd på en privat show. 4 trick trollade han.
Så här såg han ut på ett ungefär.
Och så här såg jag ut när jag valde mitt kort som han inte fick se.
Men trots att han inte såg mitt kort så trollade han givetvis skjortan av mig och vips så förvandlades hela kortleken till hjärter femmor. Jag hade inte en suck att fatta någonting. Magisk var vad han var.
Så var det en sak som jag absolut inte fick missa inne på F•A•O SCHWARTZ.
Det berömda PIANOT!
"The Big Piano" som är känt från filmen med namnet "BIG". Ni vet den där underbara rullen med Tom Hanks.
Man kunde lätt hitta vägen till pianot om man tittade upp i taket.
Och här har vi det!
Två skickliga pianodansare, eller vad man ska kalla dom, showade järnet! Bland annat melodin från filmen Big och så en massa härliga julsånger.
När jag hade sett nog av pianot hade majoriteten av mitt sällskap sett nog av allting så då gick dom. Fast Sara stannade kvar med mig. Så vi gick vidare och betade av avdelning efter avdelning. När vi kom till pusselavdelningen vinkade jag till alla er hemma i Sverige. Hej Hej!
F•A•O har sitt egna leksaksmärke och dom sakerna kan man bara köpa där.
Som det här kalejdoskåpet till exempel. Kalejdoskåpet får avsluta detta inlägg men jag kommer snart tillbaka med mer bilder ifrån leksaksaffären. Bland annat.



Translation:
My F•A•O SWARTZ visit in New York City.

Kommentarer
Postat av: Ass

Olivia går i alla fall på barnkanalen på svt :) Hur poppis det är vet jag dock inte...

2011-12-07 @ 08:18:10
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Emma

Där inne skulle mina små vara i himlariket ;) Dom små söta figurerna som jag nu tappat namnet på. Dom hade jag när jag var liten MASSOR av olika familjer. Det var allt från kossor,möss,kaniner,nallar osv. Idag har våra barn dom och leker med, ja dom som finns kvar i alla fall. Kläderna är bort tråkigt nog. KRAM ( du ser ut att må underbart)

2011-12-07 @ 10:09:50
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sara

Du glömde berätta om dom supermegatuffa flygplanen jag köpte :D provade dock ett när jag kom hem. Jag är inte lika säker som han om ja säger så. Den for under sängen och kom aldrig tillbaka...men jag var glad ändå :D

2011-12-07 @ 12:21:29
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: malin

kul med massa pics =)

2011-12-07 @ 15:06:14
URL: http://jokiahomalin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tackar och bockar. Ser ju ut som alla barns ( vuxna) drömaffär.

Trevlig kväll

2011-12-07 @ 19:37:12
URL: http://madefourkids.blogg.se/
Postat av: sofia

Visst har vi Olivia här också. :) Oliiivia oliiivia skrålar det från Barnkanalen om mornarna här hemma. eller gjorde iallafall. Hmm nu blir jag osäker på om det går just nu. Jaja, hon finns iallafall här med. Så nu vet du det! :)



Och vilket häftigt ställe ni var på! Skulle vart kul att ha fått se det däringa pianot. Filmen är ju hur bra som helst! Iallafall om jag minns rätt. :) Var ett tag sen jag sist såg den.

2011-12-07 @ 23:36:22
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: karro

åh vad härligt det ser ut! du förstår nog vad jag fastnade för..! Vi kan ju adoptera vårt älskade kärleks barn härifrån! ;) åh kommer bli toppen, jag börjar sticka barnkläder, läääääängtar <3

2011-12-08 @ 19:45:40
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: eva

jag hade med köat=)

fanns ju massor och kolla på ju.

kram

2011-12-09 @ 07:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0