konstigalilian -

Resten av söndagen lite snabbt

Nu kommer lite mer från i söndags då jag var i Philadelphia med min danska vän Tia.
I staden var det dekorerat fint.
Vi gick till Macy's för att kolla in en häftig ljusshow. Vi ställde oss på tredjevåningen. Det var kul för då kunde vi blicka ner på alla som slog sig ner på golvet på första våningen för att kolla in showen.
Medans vi väntade på att showen skulle börja kom jag ihåg att fota Tias naglar. Ni vet, jag har ju det som en liten tradition här på bloggen.
Så började ljusshowen!
En hel vägg med häftiga ljusdekorer! Det var som en teater med olika berättelser, en berättarröst, sång och musik. Hur häftigt och mäktigt som helst.
Det blinkade hej vilt i ca 12 min eller så. Dom här bilderna är från slutet av showen då allt liksom lyser samtidigt.
Jag rekomenderar er att googla med sökorden Macy's light show Philadelphia så att ni kanske kan få se en video på showen. 
Sen gick vi och åt mat.
Sen gick vi till gamla stan för en shoppingtur.
I gamla stan hittade vi en kul inredningsaffär.
Mycket fint fanns det kan man säga.
Här är vi i en spegel. Hej Hej!
När mörkret och kvällen kom blev staden ännu finare och mysigare.
Och när kvällen kom var vi trötta så då åkte vi hem.
Så då sa vi hej då och tack  till Philadelphia för den här gången. 




Translation:
My Sunday in Philadelphia.

Kommentarer
Postat av: ellinor sjöberg. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej!

Du som bor i USA. Hur är det att bo där?

Skulle så gärna vilja åka dit, och kanske bo där en dag jag med. Så är lite nyfiken, vad ska man helst åka och kolla på när man åker dit? Osv. Mvh Ellinor

2012-01-03 @ 16:56:02
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0