konstigalilian -

Slaget om morgonrocken.

I torsdags kväll var det dags för månadens au pair möte. Den här gången blev vi ombedda att åka till en tjusig restaurang som låg i närheten av en golfbana.
Där råddes det en gammeldags amerikansk mysig julstämning minsann. 
Jag möttes av den här skylten i entrén. Reserverat med en engen skylt till på köpet.
Jag säger då det.
Jag var bland en av dom första som dök upp. Det var trevligt för då hann jag liksom att prata lite med alla vart efter dom droppade in.
När nästa alla hade kommit satte vi oss ner för att mumsa på några aptitretare.
Det var LCC:erna som stod för snacks. Bland annat nachochips...
..och friterade räkor med en tillhörande dipp.
Sen beställdes det mat.
Jag beställde en tacosallad. Fast enligt menyn översatt på svenska åt jag: En fräsch salladmix av isbergssallad, tomat, oliver, lök och paprika vilande i ett skal med en smak av chilli serverad med en chilikryddad cheddarsås.
Min bordsgranne till höger om mig åt det här.
När maten var uppäten och när var och en berättat om hur man vanligtvis firar jul hemma i sitt hemland skulle vi leka en lek. En julklappslek! Alla hade nämligen köpt med sig en present för en viss summa som vi skulle slåss om. Lite som så att alla fick dra en lapp med ett nummer på. Ju högre nummer desto bättre. Jag fick nummer 17 och det var hyffsat bra då jag tror att vi var ungefär 23 personer totalt vilket innebär att det högsta nummret var ungefär 23. När alla fått ett varsitt nummer fick personen med nummer 1 börja att välja ett paket på presentbordet, öppna presenten och visa den för alla. Sen var det tjej med nummer 2's tur. Nu fick hon välja om hon ville ha ett paket från presentbordet eller sno, den redan öppnade, presenten från person nummer 1. Valde hon att göra det fick nummer 1 gå och välja ett nytt paket osv. Så alla fick ett varsitt paket i slutändan men tjusningen var att man inte visste vilken present man skulle få förren det absoluta slutet av leken eftersom ens paket kunde bli klappsnappat. Hänger ni med i röran? Bra. Nu ska ni få se lite bilder från leken.
Här väljer tjejen som satt till vänster om mig vid matbordet paket.
I paket hon valde låg Rudolf. Han spelade en sång om man tryckte på hans öra. Gissa vilken sång? Rätt! Bra gissat.
I en annan tjejs paket låg det ett spakit eller vad man ska kalla det.
Här öppnar min LCC Irina presenten hon valde.
Det här var ett annat paket. I det låg det choklad och ett presentkort på Starbucks om jag inte minns helt fel.
Här öppnas lekens största paket som faktiskt kom att sluta som mitt. Mohaha!
En tjej fick miniparfymer från VS.
Tjejen brevid mig som åt pommes valde ett avlångt paket med små tomtar med lockigt skägg på.  
I det låg det ett hjärta.
Och det här blev som sagt min present. Det var tydligen min LCC Irina som hade köpt det och jag är övertygad om att hon gick över budgeten en aning. Paketet innehöll en morgonrock, tofflor, en tvättsvamp eller vad man säger, en förvaringskorg, doftspridare och badskum. Tjejen som först valt paketet och som jag alltså snodde det ifrån blev ganska lack på mig men hey, det var ju spelets regler ju! Fast, faktum var att jag var en av två som klappsnappade. Det var alltså bara jag och en till som snodde från någon annan. Så, så här i efterhand känner jag lite så här -Bra representerat för Sverige Lilian. Bra...
Efter leken minglades det lite till och sen åkte man hem. Det var en kanontrevlig kväll.
För er som inte gissade rätt på vilken låt Rudolf spelar när man trycker på hans öra är svaret Hard Rock Hallelujah med Lordi. Nävars! Låten Rudolf the red nosed reindeer såklart!

Ps. För er som är nyfikna på vad jag bidrog med i julklappsleken kan jag avslöja att det var ett doftlus i en glasburk och en bunt med tjusiga vykort med tillhörande kuvert.




Translation:
Ho ho ho December's LCC Merry Christmas meeting at a nice restaurant.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ser gott och mysigt ut!

Jag hade oxå klappsnappat :) Smart gjort av dig!



Jag saknar dig otroligt mycket ibland!

Puss och Kram Älskar dig!

2011-12-18 @ 12:56:15
Postat av: Veronica

Ja precis =) Känns som att man stressar så mycket att man ibland glömmer att stanna till och bara njuta :) Tack detsamma vännen =)

2011-12-18 @ 17:02:10
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Rossanna

Tack så jätte mycket; följ mig på bloglovin så följer jag dig. Kram

2011-12-18 @ 17:23:43
URL: http://rossannas.blogg.se/
Postat av: marina

sv. tack :)

2011-12-18 @ 18:11:54
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: Sandra Linder

Hejsan!

Du ser ju ut att ha det jättetrevligt. Ja är man med i leken får man ju leken tåla kan jag ju tycka :-)

Fast man hade nog blivit lite putt själv :-) Men du kan ju sälja in mina kläder till dina au pair familjer :-)) Perfekt ju hi hi

Ha det bäst

2011-12-18 @ 18:24:58
URL: http://madefourkids.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Underbara bilder, såg verkligen trevligt ut! :)



- hihi så lite så! :D Älskar bh-klippen!

2011-12-18 @ 20:28:35
URL: http://adaras.se
Postat av: Sofia

Sånt där är himlans kul och läskigt. Om man fått något man tycker extra mycket om. Men om man inte klappsnappar så är ju leken int ens hälften så kul! ;)



Vi har kört en variant med tärning, där alla får ett varsitt paket (som man inte öppnar) sen har man en tärning som går runt under X-antal minuter. och får man sex måste man byta paket med någon. Blir ganska nervöst mot slutet! ;)

2011-12-18 @ 21:37:56
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahahhaha hard rock hallelujah du är ju för skön ! Och hörredu bara för att du nämns i min lilla miniblogg betydere inte att ja inte tänker påre :D igår berättade jag för mamma om din ernst-historia :D hahah så himla kul ! Så du min lilla BFF vänta du bara ! Saknar dig !

2011-12-19 @ 03:59:52
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: eva

trevligt ni ser ut och ha hela tiden.

kram

2011-12-20 @ 17:58:38
Postat av: Everlasting

Haha, hard rock halleluja hade ju varit så mycket coolare! Och du, jag hade lätt också klappsnappat det där.

2011-12-20 @ 21:47:24
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0