konstigalilian -

Annapolis polis potatisgris

Jag har ju inte bloggat om helgens besök i Annapolis än så jag tänkte att jag tar och gör ett sumerande inlägg om det nu.
Jag och Becky åkte ner till Annapolis (vilket ligger ungefär 2h med bil från där jag bor) för att spendera fredagskvällen, lördagen och söndagsmorgonen med svenska Åsa och hennes amerikanska man Micke. Två musikaliska sköningar! Micke är till och med så pass musikalisk att han knäcker extra som lokalartist. Under fredagskvällen spelade han på krogen Stans Joe's så givetvis var vi där som publik.
Vi kom samtidigt som bandet, lite eftersom vi åkte i samma bil som Micke, så vi såg på när dom riggade upp. Observera trummisen som dekorerar trummorna med påskliljor. Fint ska're va!
Vi andra som inte skulle spela var hungriga så medans bandet riggade upp beställde vi in en starter.
Sen beställde vi in huvudrätter. Becky åt det här.
Åsa åt det här.
Och jag åt det här.
När vi rensat faten satt vi mätta och belåtna och lyssnande på dom genom-musikaliska männiksornas kanonbraiga musik. Otroligt talangfulla filurer måste jag säga! Killen med den gröna gitarren är till och med så pass talangfull att han turnérat runt med bland annat Ringo Star, Bruce Springsteen och många andra kändisar. Alltså är han välkänd med stort V. Så jag förstod inte riktigt varför han valde att spendera fredagskvällen lirandes på en lokalklubb fast när jag fick svaret "because it's fun" på den frågan fick jag större förståelse.
Sen vart det sen natt och sen vart det lördagsmorgon och då, eller rättare sagt runt lunch, gick vi ut och käka brunch. I sällskap med Åsa och Mickes barn. Här har ni mig och Cadence.
Och här har ni Becky och Lukas.
Här har ni mitt te.
Här har ni min oatmeal för jag valde att starta dagen med just oatmeal plus en bagel.
Dom andra åt amerikanska pannkakor och bacon och sånt där klassiskt ni vet.
Sen, efter den sena frukosten, åkte vi ut och kollade läget i Annapolis.
Det var en riktigt fin stad! Dit kommer jag åka igen och då ska jag visa er mer än bara en vybild över stället.
Sen blev det kväll och vi hade kul och sen blev det morgon och vi åkte hem. Det var det hela på ett litet ungefär, ungefär. 


Translation:
Pictures from my weekend in Annapolis.

Kommentarer
Postat av: Rapp

Va härligt!

fin kofta förresten : )

2011-12-01 @ 17:27:02
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Lillan

vad mycket gott du stoppar i dig ;)

2011-12-02 @ 16:05:44
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0