konstigalilian -

Quarter's Fruktsallad och Stormigt väder

Idag umgicks jag med Johanna&Johanna igen hemma hos Johannan med det blonda håret.
Johanna räknade sina mynt. 
Och jag kollade på hennes Quarter samling. Hennes samling är mycket större än min. 
Det är så att man kan samla på quarters för att få ihop alla som syboliserar delstaterna och ja. Egentligen vet jag inte så mycket mer än att man ska samla ihop en av varje som symboliserar varje delstat med ett P på baksidan och sätta in i en bok som man fixar på banken men det är kul.
Den andra Johannan satt vid datorn och skypade. 
Dom här quarterna fick jag av den blonda Johannan. (Äsch, från och med nu bestämmer jag mig för att kalla den blonda Johannan för Johannis så att jag kan hålla reda på dom lite bättre. Jag hoppas att det är okej för henne).
Snällt av Johannis va!
Titta Pappa! Alaska quartern! Jag slår vad om att det är din favorit :)
Stormen piskade på ute medans vi satt inne i Johannis rum med fötterna i sängen och mös. Det kändes så där mysigt som det gjorde när man var hemma i sin kompis flickrum när man var 12 år.
Vi kollade roliga saker på datorn.
Sen gick vi till tvrummet och kollade tråkiga saker på tvn. Dom pratade mest om stormen Irene som är på väg. I natt ska hon slå till här. Inte många timmar kvar nu...
Sen gjorde vi en fruktsallad med dessa sorter frukt minus citronen plus jordgubbar, melon och amerikanska blåbär.
Så bestämde vi oss för att slå rekordet i tillbehör. Grädde, chokladpudding, grekisk yoghurt och glass!
Vi lastade på det mesta vi kunde.
I min mage blev det 4 så här stora portioner och 2 mindre. Alltså 5 sånna här portioner totalt skulle man kunna säga.
Det godaste tillbehöret var grädden tyckte Johannis och jag. Lite oväntat för mig som inte brukar vara så gräddig av mig. Johanna tyckte mest om chokladpuddingen för hon älskar choklad mest av allt.
När all frukt var uppäten och disken var inplockad började det blåsa på ordentligt ute så det var bäst och säkrast för mig att åka hem innan det skulle bli värre. Tack Johannis för att du var så snäll som skjutsade hem mig.


Translation:
Today I was with Johanna&Johanna again. (btw, from now I call Johanna with the blond hair Johannis so it will be easier). We was at Johannis place. We had a nice time together. We counted our quarter's, looked at funny things on the computer and we made and ate a big fruit sallad with a lots of choise.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ser jättemysigt ut!



Nu gjorde Du mig sugen på fruktsallad, så fruktsallad får det bli! :)



Puss!

2011-08-28 @ 14:13:46
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Rapp

Åå det visste jag inte om mynten, häftigt!



Äter tårta bakad av min kusin just nu... födelsedagskalas! och aldeles plötsligt kom det en riktig regnskur å tänkte genast på dig...



Ta hand om dig!

Fortsätt ha kul!

Kram

2011-08-28 @ 15:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0