konstigalilian -

Dagen då jag kom hem till Sverige igen!

Den 17 augusti kom jag hem till Sverige igen! Fast, det var inte riktigt vad jag hade sagt till min familj och vänner... Till dom sa jag något i stil med "Den 27/8 är jag hemma i Sverige igen". Vilket i och för sig inte var lögn för jag kom ju att vara i Sverige det datumet men jag lät dom tro att den 28:e var dagen för min hemkomst. För såklart ville jag ju givetvis överraska! Det var bara min storasyster Lollo, hennes man Niklas och deras ettåring Titus som hade fått det sanna datumet för min hemkomst, alltså den 17:e. Ingen annan anade något annat. Inte ens Mamma. Så gissa om hon hade blivit paff när Lollo och Niklas samma morgon överraskade henne med att avslöja att hon skulle med och hämta mig på Arlanda! 

Och gissa om jag blev överlycklig över att få träffa min älskade Mamma, min älskade syster Lollo, min älskade svåger Niklas och min älskade stjärna Titus igen. Efter ett helt år! Efter att ha rest i mångamånga timmar utan knappt någon sömn borde jag egentligen ha varit jättetrött men så fort jag fick syn på mina älsklingar fick jag genast hur mycket energi som helst i kroppen och jag blev piggare än någonsin! 

Det var fantatiskt att få puss och krama om fyra av mina älskade som jag varit ifrån så länge. Extra härligt var det att få krama och hålla i Titus som bara var 1månad när jag lämnade Sverige för USA. 

Efter att rest långväga, Philadelphia-Frankfurt-Stockholm, med enbart flygplansmat i magen var jag vrålhungrig. Och bättre mat än den jag fick kunde jag inte ha fått när vi stannade på en rastpats för att äta en picknick-lunch. Lollo hade gjort en supergod pastasallad. Dom svenska smakerna dansade tango på min tunga och jag njöt till tusen. 

Lyckokaka til pastasallad tänker ni nu. Ja, det var precis vad jag fick! Gulliga Lollo hade sparat en lyckokaka till mig från ett besök dom gjort på en kinarestaurang några veckor tidigare. Och det beror mest på att Lollo och jag för ett par år sedan, då vi var ledsna över att många kinarestauranger lagt av med att servera denna underbara lilla kaka, hade en facebookgrupp där vi uppmanade alla Kinarestauranger runt om i landet att bjuda sina gäster på just lyckokakor. 

Tydligen är det många som kommer resa för att höra mig prata. Trevligt!  

Inte nog med att jag fick en lyckokaka. Jag fick även den mest underbara godispåsen med godis jag älskar! Lollo känner mig innan och utan. 

Efter många pussar och kramar, god mat och prat satte vi oss i bilen för att åka hem till det vi närkingar kallar -Gamla Fina Örebro!
Väl hemma i Närke igen blev det till att överraska en drös av mina nära och kära. Bland annat åkte jag hem till min storasyser Linnéa, Tonye & Teddy och ringde på deras ytterdörr utan att dom hade någon som helst aning om att jag var hemme i Sverige. Överraskade min lillebror med att besöka stället där han var på fest. Överraskade min pappa utanför pizzerian där han var med sin polare. Plus att jag ringde och överraskade med en hel del telefonsamtal. Detta är ögonblick fyllda av kärlek och lycka och som jag aldrig kommer att glömma! ♥





 

Kommentarer
Postat av: Maritta

vilka härliga bilder...:)

2012-09-11 @ 16:16:20
Postat av: Micke Malm

Ja, nog blev man överraskad när det ringde i telefonen och de va du Lilian som sa hej. :)

2012-09-11 @ 18:05:44
Postat av: Anonym

ja du min älskade dotter. det var en lyckans DAG.Det där gjorde familjen SCOTT bra.Det LOLLO,TITUS OCH JAG skulle göra, var att åka till fotografen för att fota ettåringen TITUS. Men när TITUS gav mormor MONA ett brev som det stog i, att jag skulle med till ARLANDA för att hämta moster LILIAN,DÅÅÅÅÅÅ KOM GLÄDJETÅRAR från mormor MONA. Tänk vad ni kunde GLÄDJA mormor. TUSEN TUSEN TACK! JAG ÄLSKAR ER.

2012-09-11 @ 18:32:43
Postat av: Everlasting

Visst är det kul att överraska de nära och kära på det viset? De måste ha blivit fantastiskt glada allihopa!

2012-09-11 @ 20:14:21
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Emma. G

Vad underbart <3 VÄLKOMMEN hem åter igen :)

2012-09-11 @ 20:16:54
Postat av: Katarinaz

Du är en pärla LILIAN <3

2012-09-12 @ 22:13:54
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Sofia

Kan tänka mej hur chockade dina när och kära blev. Men väldigt roligt gjort. :)

Och vilken lycka för din mamma att få följa med och hämta dej. <3

2012-09-13 @ 09:43:48
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0