konstigalilian -

Två samtal och en lycklig Lilian.

På två dagar har jag fått två telefonsamtal som båda gjorde mig gladare än gladast!
Det första samtalet kom igår och det kom långväga ifrån. Hela vägen från Estland. Det var min estländska vän Liina som överraskade mig med att slå en pling. Jag, som var helt oförberedd på att Liina ringde, trodde först att det var någon som drev med mig i andra änden. Det trodde jag mycket på grund utav att det första jag hörde var ett brusande och någon som sa något som lät som "Lilian? hjit is ihjg this hjiu you?" Efter att jag, ett par gånger, gett svaret "Hello? Yes? Hello? Who's there? Hallå, vem är det?" och fortfarande fått ett brusande"thjigh Lilian thiji schitji" som svar, trodde att det var någon som drev med mig. Så då drev jag tillbaka genom att säga "alashjabi ala mehaba mouruli" typ. Efter ett tag blev sändningen bättre och jag insåg att det inte var någon som drev med mig utan att det var Liina! Min fantastiska engelsktalande estländska! Gud vad glad hon gjorde mig genom att ringa och överraska mig. Som jag saknar henne! Det blev ett långt samtal om allt mellan himmel och jord, men mest om våra minnen tillsammans i staterna.
(På bilden ovan kan ni se mig och Liina i toppen av Empire State Building. Mannen som fotade oss tog lång tid på sig innan han knäppte bilden varpå han sa något i stil med "I think I caught a really good pic on you guys". Vi sa aldrig sanningen till honom utan i stället log vi och sa tack)...
Det andra samtalet fick jag ikväll. Det kom från Norrland. Det var mina två pinglor Pål (tjejen på bilden ovan) och min BFF Sara (tjejen på bilden nedan) som ringde.
Jag blev mäkta glad och överraskad över att dom slog en pling till mig bara sådär. Var nämligen mycket länge sedan jag hörde deras röster. Vi har mest hörts via text på nätet under senaste tiden. Tjejerna gjorde min kväll genom att bara vara sig själva och genom att samtala om en massa kul.
 
Vad har jag egentligen gjort för att förtjäna så underbara vänner i mitt liv? Något himla bra måste det vara, det är ett som är säkert!
 
Liina, Pål och BFF -hallonmarängkramar i mängder till er från mig! /Lilian
(Liina, use google translate as usual. Also -Kas ma saaksin natuke raha? ;))

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Tänk vad mycket glädje ett samtal kan förmedla. :)

Svar: Att åka lastbil var himla roligt.
Tack för din kommentar.

Kram

2012-10-28 @ 08:41:04
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Bff

"I think I caught a really good pic on you guys" hahaha men vilken sopa han var på att fota, men ibland är det dom där bilderna som är bäst haha. Men du förstår inte hur glad vi blev att du svarade i telefonen ! Som vi sa i fredagskväll, DU ÄR EN FANTASTISK MÄNNISKA !

Svar: DU ÄR FANTASTISK! BFF <3
Lilian Sundevall

2012-10-28 @ 13:09:13
URL: http://Altelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0