konstigalilian -

Grand Canyon

Som jag har nämnt så finns det m a s s o r kvar att blogga om från mitt år i USA. Då och då kommer jag lägga in inlägg från mina äventyr i det stora landet borta i väst som jag med all rätt får kalla mitt andra hem. Det har i alla fall mina amerikanska vänner sagt att jag får...
Jag tänkte börja med att ta er tillbaka till naturfenomenet Grand Canyon, som jag bloggade lite om redan i Juli.  
När jag ser bilderna får jag lite av känslan hur det var att befinna sig där. Magiskt! 
 
Det fanns en restaurang där som såg ut såhär. 

Som serverade riktig Indianmat, sa dom.

Det var gott och utsikten var magnifik, som ni redan vet. 

Det var himla läckert att se på när molnen och solen tillsammans bildade läckra ljusspel. 

Så var det himla läckert att se ut över Colorado River. En flod som det rinner rött vatten i.

Hej floden! 
 
Det coolaste som kryddade upplevelsen av Grand Canyon var The Sky Walk. Ser ni? 
En båge högt över själva stupet med golv gjort av tjockt plexiglas som man såg igenom! 
Självklart valde jag att gå där. Det kostade såklart och så fick man inte ta med sig kameran ut på bågen då det var förbjudet att ta fotografier själv. För finurliga som dom var hade dom istället ett par snubbar som fotograferade en om man ville och bilderna kunde man sedan köpa i souvernishoppen. Det ville jag! 

När jag frågade fotokillen som tog bilder på mig om jag fick lägga mig ner för att bli fotad skrattade han och sa okey. Så bad han alla skingra sig lite och så knäppte han ett par bilder på mig vilandes över Grand Canyon. 
Knäppa svenska flicka. Kanske det kanske, men ack så nöjd! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Härligt inlägg och helt underbara bilder! Vilken utsikt! Ojoj! Kramar

Svar: Ja det är himla fint där :) Kram!
Lilian Sundevall

2012-10-22 @ 14:20:39
URL: http://Katarinaz.blogg.se
Postat av: Ass

Jag behöver nog åka till USA...

Svar: Jag åker med dig! :)
Lilian Sundevall

2012-10-22 @ 18:40:14
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Micke Malm

Jag behöver en guide när jag ska åka dit Lilian. :)

Svar: Jag ska följa med! Du får aldrig åka dit utan mig. Det är en förbannelse som vilar över dig ;)
Lilian Sundevall

2012-10-22 @ 19:30:37
Postat av: Bff

Lilian du är bara för jävla skön :D "äh lägger mig här ja" blir så glad av dig !

Svar: Det är du som är skön Sara! <3 /Din BFF
Lilian Sundevall

2012-10-22 @ 23:24:57
URL: http://Altelind.blogg.se
Postat av: Maritta

Vilka bilder, helt fantastiskt fina :)

Svar: Tack, men inte lika fint som i verkligheten :)
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 08:21:29
Postat av: Madame Petite

Vad kul! Grand Canyon känns som ett måste i livet!

Namaste

Svar: Det är det! (:
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 17:32:16
URL: http://www.madamepetite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0