konstigalilian -

Karro gästbloggar 3

Hej kära bloggläsare, nu är eran onsdags bloggare här igen! Jag tänkte ikväll dela med mig av en händele som inträffade för ett par veckor sedan. Nämligen att jag blev utskälld av min granne. Så det kan gå när inte haspen är på!

 

Jag passade på att diska vid två taget då jag kommit hem från skolan och hunnit käka lunch. Som vanligt när jag städar eller diskar om det är under dagen så spelar jag musik. Jag drog på fulltös och sjöng med. Lagom som jag var färdig med disken plingade det på dörren... Jag gick nyfiket och öppnade..

Där stod det en suris, han måste vara yngre än mig.. "skulle du kunna sänka volymen, det stör och jag försöker plugga, du spelar vääääldigt högt"

jag: oj, ja absolut klart jag sänker. (och tänker stänga dörren.)

han : du brukar spela högt, jag har tänkt komma och säga till flera gånger men inte gjort det
 
jag: okej, det visste jag inte
 
han: jag vet inte om du tänkt på att det är väldigt lyhört här
 
jag: jo det har jag väl kanske hört
 
han:du kanske har hört när jag spelar musik..
 
jag: nja det vet jag inte om det är dig jag hört, man hör ju lite ibland men jag störs inte av sånt
 
han:nej men jag pluggar och jag skruvar ner basen..
 
jag: aha, jag brukar plugga i skolan så tänkte inte på att jag skulle störa någon, jag gillar att spela musik när jag diskar
 
han: jag pluggar på distans så jag pluggar OFTA hemma..

jag: okej, då skaj ag sänka, jag ber om ursäkt..(jag gör återigen en gest föratt stänga dörren)

han:Du kanske har högtalarna för nära väggen? 

Jag: jao kanske jag har, men jag ska sänka volymen.

Han: Tack!

Och så stänger han dörren och går! Där stod jag ochtrodde jag skulle dö av garv, men vågade inte skratta högt då det tydligen är väldigt lyhört på drakenbergsgatan!
 
Så minavänner kan det gå till när man bor granne med mig! Ha en bra fortsatt vecka så ses vi nästa onsdag igen!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Hahah vilken solskenshistoria ;) Tack för att du förgyller min blogg och mitt liv kära Karro! /Lilian, han du vet.

2012-11-11 @ 22:10:02
URL: http://konstigalilian.blogg.se
Postat av: Ass

Vad händer med min favoritblogg? :S

2012-11-30 @ 09:40:20
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Vaaaaaaar äääääär duuuuu Lilian? Jag saknar dig jue, kom tillbaka!

2012-12-07 @ 23:12:34
URL: http://everlasting.nu
Postat av: T.Teabag

Vad har hänt?????????????????????

2012-12-09 @ 14:52:06
Postat av: Lillan

ho ho saknar ditt bloggande kram

2012-12-18 @ 18:31:15
URL: http://lilldogg.blogg.se
Postat av: dålig stil

Lever du??? Tycker man borde meddela om man lägger ner sin så välbesökta blogg...

2012-12-25 @ 12:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0