konstigalilian -

Världens snyggaste och bästa Lillebror!

Ett Blogg-Grattis en dag i efterskott till min fantastiska Lillebror Filip som fyllde ett år yngre än mig igår den 28/7, alltså 21! Min underbara bror som jag aldrig skulle kunna byta bort. Inte ens mot en hel kartong fylld med cocosbollar! Min lillebror som jag alltid stått nära. Filip som jag hade turen att dela nästan hela min låg och mellanstadie-skolgång med då vår skola hade 1-2:a, 3-4:a och 5-6:a. I och med det vet jag nästan exakt hur många gånger han har kastat sudd på någon klasskamrat, skrivit får-jag-chans-på-dig lappar till någon söt tjej och exakt hur många gånger han har stått i skamvrån. Men sånt skulle jag aldrig någonsin skvallra vidare om, särskilt inte till Mamma och orsaken till det är att jag inte vill riskera att han skvallrar vidare om mig och mina hyss. Det kallar jag blodsband och syskonkärlek! 

Fille min lillebror. Söta lilla du som kom till världen 18 månader efter mig. Tänk vilken tur att det var just du som blev min lillebror. Min fina lillebror som nu är större än mig. När vi var små var det jag som var störst och som kastade potatisarna till djuren längst och som skyddade dig mot det mesta som var farligt men idag och framöver är det du som får ta på dig uppgiften att kasta potatisar och skrämma bort alla monster för dina muskler är mycket större än mina. Plus att du är längre än mig. Men glöm för allt i världen inte bort att oavsett hur mycket starkare eller längre än mig du är så kommer jag alltid vara äldst. Så det så. Alabaladjola! Älskar Dig Något Så Enormt Mycket! Obeskrivligt skulle man kunna säga  Puss Puss från din minsta lillasyster Lilian. 
 
 
Bild: Tagen för ett år sedan då Filip fyllde 20. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Nu ligger man här i sängen med glädjetårar på kinderna för att man har så fina småsyskon <3

2012-07-30 @ 06:20:44
URL: http://www.lilalollo.blogg.se
Postat av: Rogersdottern

Lilian: du har inte bara förmågan att ta fantastiska kort och måla utöver det vanliga. Du har även skrivningens gåva. Du skriver så man verkligen känner det du vill förmedla med dina ord! Fina du!

2012-07-30 @ 07:27:21
URL: http://rogersdottern.blogg.se
Postat av: Rogersdottern

Lilian: du har inte bara förmågan att ta fantastiska kort och måla utöver det vanliga. Du har även skrivningens gåva. Du skriver så man verkligen känner det du vill förmedla med dina ord! Fina du!

2012-07-30 @ 07:28:00
URL: http://rogersdottern.blogg.se
Postat av: Anonym

LYCKLIGA JAG!MED SÅ HELT FANTASTIGT FINA BARN. ÄLSKAR ER/mamma mona

2012-07-30 @ 13:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0