konstigalilian -

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 HAAAPPYYY NEEEW YEEEAAAR!

2011:s sista dag och början på 2012:s första dag var en solklar tiopoängare av tio möjliga för mig och nu ska ni få se lite av vad jag gjorde.

Jag och arton till ungefär var hemma hos två av jordens skönaste människor
-Will och Katy
Stämningen var på topp från första stund.
Festligheterna började med att vi käkade en massa olika små rätter och givetvis så spelade vi ett sällskapspel.
Av all mat så åt vi bland annat sushi som jag tycker är så gott så.
Så här nu dagen efter ser jag att några av alla levande ljusen som var tända stod farligt nära brännbara ting. Inte bra. Sånt måste ni lova mig att ni tänker på kära bloggläsare.
Bulldogen Debsi som har bott hos Will och Katy några dagar blev min bästaste vän. Ni ska bara veta hur söt hon är. Hon är så söt så att det inte gör ett dugg att hon snarkar högre än vad en av mina svågrar gör när han är full när hon sover.
Champagne förstås för det är ett måste på nyår om ni frågar mig. Och om ni frågar Carl Jan Grankvist så säger han nog att champagne är ett måste varje dag särskilt till frukost skulle jag tro.
Will stod för ett fint och roligt tal. Varför han höll om Grover när han gjorde det vet jag dock inte. Moraliskt stöd kanske.
Så skålade vi för vänskap fred och kärlek. Men denna skål var inte tolvslaget-skålen. Nej för än var natten ung.
Klockan var bara cirkus halv elva.
Nu ska jag avslöja att dom flesta av tjejerna till en början hade på sig festfina klänningar men rätt som det var, innan tolvslaget hör och häpnad, beslöt dom sig för att byta om till bekvämare kläder. Och eftersom jag inte ville vara ensam om klänning och känna mig som en bröllopsbrud så hängde jag på i klädbytet. Erkänner allt att det är något visst med amerikaner och deras comfy clothes. Dom bara älskar att vistas i myskläder. Inget mig emot.
Med partydiademen på topp var vi alla redo för att bege oss ut för att välkomna in ett helt nytt färskt år.
Katy och jag tog en sista 2011-bild innan vi drog ut på stan för bege oss till en jazzklubb där vi skålade in det nya året. Jag tog inte med kameran dit men jag kan avslöja att det var trevligt som bara den. Det var Jazz, gratis champagne, tv-skärmar som visade nyårsfirandet från time square och en himla massa glada människor som hade fantastiskt trevligt. Welcome 2012!!!

Efter en timme eller två gick vi hem igen och väl hemma blev det här den första bilden jag tog 2012.
Hemma fortsatte vi champagnedrickandet och firandet men nu begav vi oss upp på övervåningen...
..där det spelades beer pong -naturligtvis.
Än mer senare, när vi var för trötta för lekar men för pigga och sociala för att sova, satte vi oss framför den levande elden i den öppna spisen och lyssnade på levande musik från den levande killen med gitarren och den ljuva levande rösten.
När klockan var så pass mycket att det i vanliga fall nästan är dags att gå upp gick vi och la oss. Att det såg ut så här i stora delar av huset struntade vi blankt i. Jag menar, vi har ju ett helt år på oss att städa upp innan det är dags för nästa nyårsafton.
Jag hoppas att även ni mina bloggläsare hade en fantastiskt nyårsafton!
Ett Riktigt Gott Nytt År! önskar jag er.
Se till att älska det liv ni lever och att ni lever det liv ni älskar så ska ni se att 2012 kommer bli ert bästa år någonsin. Det ska jag fortsätta att göra så gott som varje dag och tro mig - så här långt är mitt liv är underbart. 
/Lilian

Translation:
HAPPY NEW YEAR FOLKS!

Kommentarer
Postat av: IDA - Stockholms största skönhetsblogg

Önskar dig en underbar start på det nya året! :)

2012-01-02 @ 13:38:09
URL: http://FLAVOURED.se
Postat av: Karoline

vad fint ni såg ut att ha det :)

SÖT hund!

och tack snälla :)

kram

2012-01-02 @ 16:24:43
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: p h o t o g r a p h y b y siri

tusen taaack, gott nytt år på dig med :D ser ut att ha varit ett fint nyår!

skulle vara jättekul om du ville ställa en fråga i min lilla "frågestund" HÄR: http://shal.blogg.se/2012/january/a-new-year-a-new-beginning.html#comment

kram !

2012-01-02 @ 16:32:47
URL: http://shal.blogg.se/
Postat av: Rebecca Rehn

Vilka härliga bilder!

2012-01-02 @ 17:00:18
URL: http://rebeccaarehn.se
Postat av: Helena

jag förstår inte hur amerikanarna bär sig åt att komma i sån julstämning. när kommer sverige till den nivån?

2012-01-02 @ 18:09:18
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: boalitos

Snarkande svåger! Måste va Tonye... .-) Men vovven är bedårande!! Happy new year!

2012-01-02 @ 19:39:39
Postat av: Tessan

Hunden ser ju bara för go ut och du verkar ha haft ett härligt avslut på 2011:)



Klart vi måste det. Vi har varit riktigt duktiga på att säga det dom senaste åren men när du kommer hem ÄR det verkligen på tiden att vi ses!! När kommer du hem?:)



God fortsättning och många kramar

2012-01-02 @ 20:11:00
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Emma

mysigt ni ser ut att haft det :) God forsättning och massor av kramar till dig!!

2012-01-02 @ 20:44:26
Postat av: Lollo

Den översta bilden är Magisk! Snacka om Julstämning!



Vilket härligt nyår Du hade! Underbart!

Älskar att se Dig ha det så bra det bara går!



Puss!

2012-01-02 @ 23:59:57
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

GOTT NYTT ÅR!!!! Den 15 feruari börjar nedräkningen JIIIIIIIIIIIIIIIIIPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Det känns som det är rätt sida av århundradet vi kommit till.ÄLSKAR DIG RUNT JORDEN, RUNT RUNT RUNT DET TAR ALDRIG STOPP./mamma

2012-01-03 @ 08:55:11
Postat av: eva

så jätte kul och trevligt ni ser ut och ha haft det.

önskar dig ett riktigt gott nytt år.

och var rädd om dig vännen.

många kramar från mig.

2012-01-03 @ 13:46:52
Postat av: Sofia

Ser ut som en mycket kul kväll! Och åhhh, jag ser att ni hade sushi, jag känner hur suget slår sina klor i mig! Har gått från av avsky det till att ÄLSKA det! :)

2012-01-03 @ 20:41:14
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Lillan

Gott nytt år på dig du ser ut att haft det jätte bra :) Krams

2012-01-04 @ 02:25:44
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0