konstigalilian -

Julen varar fram till Påsk och tvärtom...

När alla andra bloggar om Midsommar bloggar jag om Påsken som var. Det är så det blir när man har mycket att blogga om. Smällar man får ta. Jag hoppas det är okej för er.. 
Här i USA firas Julen som ni vet på en söndag och inte på en lördag som vi europeer är vana vid. Samma sak gör dom med Påsken. Så på söndagen runt klockan tolv mitt på dagen åkte vi hem till Eric's mamma och pappa som stod som värdar för Påskfestligheter.

Innan vi kom iväg, precis innan vi skulle åka till farmorn och farfarn, fick jag höra Viggo från hallen som ropade "Help I'm stuck!" Oliver, som satt på sig sina gummistövlar istället för finskorna, tyckte det var jättekul. Jag med om jag ska vara ärlig och ärlig ska man ju helst vara. 
Väl framme hos farmorn och farfarn blev det kramkalas på gräsmattan mellan mig och mina pojkar. Det blev många kramar allt som allt under dagen för vi hade saknat varandra under veckan då jag var i väg på äventyr.
När hela skaran med gäster anlänt invigde barnen firandet med en Egg Hunt i den soliga trädgården.

Påskharen hade varit rysligt slarvig och tappat bort en massa ägg så gott som överallt. 

Tur att grabbarna var skickliga äggletare!

Ett ägg hade hamnat högt upp i fåglarnas matplats. Så pass högt att Viggo fick ta lite hjälp av sin farfar. 

Fast Viggo avslöjade klart och tydligt att han ska äta massor med spenat så att han kan nå upp helt själv nästa år. 

Medan barnen letade reda på äggen stod några av de vuxna och kacklade i trädgården. 

Stolt som tuppen skulle man kunna säga. 

Korgarna fylldes fulla med färgglada ägg.

Och ju fler äggen blev, ju större blev glädjen i barnens ansikten. 

Både i och bakom det stora trädet låg det ägg och Oliver hittade dom utan problem. Trädet, som förövrigt såg ut så här i slutet av mars.

När alla äggkartongerna var fyllda med ägg kunde man konstatera att äggjakten var avklarad och lyckad! (Äggkartongerna var nästan fulla. Tre av äggen saknades och man misstänker att det är hunden som ligger bakom det då man såg spår av rosa,blått och gult i hennes mungipa).
Påskharens hjälpreda nr 1.

När jakten var slut begav vi oss till soldäcket för att umgås en sväng över en massa snacks innan det skulle bli dags för mat.

I köket höll Farfar Påskhare på att fixa för fulla muggar.

Det donades och grejades med allt möjligt gott. 

Layton och pappa Johan, två stiliga killar i matchande outfit.

Senare var det dags för mat. 

Mitt på bordet hade en discohöna värpt ägg. 

Kvällens meny såg ut som följande. En läcker vårsallad med fårost och färskt bröd till förrätt. 

Lamm, smörstekt sparris och potatisgratäng med vitlöksmör och roquefortost till huvudrätt. 

Till dessert fanns det en himla massa att välja på och eftersom jag är sån som måste smaka på allt så har ni enkelt listat ut att jag fick en sockerkick a la världsklass. Happy Easter! 

Dom här små kaninerna tillhörde dock Oliver och Viggo så dom lät jag bli. Men gulliga var dom. 

Farmorns riktigt goda vanilj och persiko sufflét med maräng. Så fanns där även en himmelsk key lime pie också men den missade jag med kameran. Föresten var all mat riktigt god och jag blev riktigt mätt. Plus att jag hade det fasligt trevligt med allt trevligt folk. En väldans Glad Påsk med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka underbara kort!!!!! Du har det verkligen gott,roligt,gulligt :) :) :) ja,helt enkelt TOPPEN! Å det e jag såå glad för älskade lilla syster! Kram kram/Bettis

2012-04-30 @ 07:58:06
Postat av: Everlasting

Hahaha, men åh, Viggo på första bilden! Jag hade nog blivit tvungen att skratta jag också. Och Glad Påsk i efterskott!

2012-04-30 @ 08:20:14
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Sara

åh jag vill också gå på egg hunt ! Jättehärliga kort :)!

2012-04-30 @ 09:58:32
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: minabrun - photography

sv: tack! :d

2012-04-30 @ 10:07:50
URL: http://miinabrun.blogg.se/
Postat av: Mattias

Såg riktigt trevligt ut ^^

2012-04-30 @ 10:40:27
URL: http://fooddude.blogg.se/
Postat av: Maritta

Oh,jösses vilka fantastiska kort, Glad Påsk på dig i efter skott.

2012-05-01 @ 00:01:22
Postat av: Myra-foto och vardag

Superfina bilder!



Var gärna med i veckans blogg som jag just nu har på min blogg!

2012-05-01 @ 10:28:54
URL: http://bloggmyran.blogg.se/
Postat av: eva

trevligt du ser ut och ha det så himla bra=)

korten är helt underbara och kolla på.

kram

2012-05-02 @ 09:44:39
Postat av: karoline

Åh vad fint!!!

<3

Och tack raring!!!!!

PUSS

2012-05-02 @ 14:40:18
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0