konstigalilian -

Inte varje dag jag petar Morgan Freeman i näsan.

Vi kunde såklart inte hålla oss ifrån att göra ett besök här:
Madame Tussauds, vaxdockornas mecka.  
Det här var guiden som visade oss runt. Nä, skoja bara. Det här är en vaxdocka av en gammal president. Vi hade inte ens någon guide.
Ett oerhört känt tal.
Det oerhört kända talet hölls en gång i tiden av den här mannen -Martin Luther King.
Så levde dom lyckliga i alla sina dagar.
Två killar som har varit längre ifrån den här planeten än majoriteten av alla oss här på jorden.
Männen som hissade den amerikanska flaggan efter terroratentaten i spillrorna av WTC 9/11/01.
Herr och fru nuvarande president.
High 5 Stevie!
Marie Antoinette. Snacka om att den bruttan hade sluttande axlar.
Madamen själv i egen hög person -Madame Tussaud.
Här är hon igen fast aningens äldre. Detta är det näst sista porträttet som gjordes av hennes ansikte. Då var hon 82år gammal. Det sista porträttet av henne fanns inte här men det gjöts i alla fall av hennes söner efter hennes död. Jag säger då det.
Jag träffade Will. Oturligt nog inne på Madam Tussauds för nu kommer väl aldrig någon att tro mig..lalala.
Ett foto på en kvinna som är van att vara med på bild.
Julia och Julia.
En kvinna som älskar att sjunga och att byta frisyr.
Dockorna ser inte precis lika äkta ut på bild som i verkligheten. I verkligheten var det lite snuskigt att se dom flesta dockorna. Många hade ögon som såg så pass levande ut att det såg ut som att pupillerna rörde sig.
Gissa vem den här bakdelen tillhör?
Rätt!
Brangelina. Ser ut att vara riktigt lyckliga?
Det är inte varje dag som jag petar Morgan Freeman i näsan.
Det måste vara konstigt att se en kopia av sig själv i form av en vaxdocka. Kanske lite extra konstigt för Brittan som hänger med ansiktet upp och ner.
Kungen av popp med näsa och allt.
Sportavdelningen.
Cassius Clay, eller Muhammen Ali som han själv föredrog.
" A Lion will never cheat on his wife but a Tiger Wood"
O som i Oprah. En smal sådan.
Sist men inte minst -sjörövar Fabbes farfars far.
Det här var lite av besöket inne på Madame Tussauds Washington DC och det sista inlägget om min Washington weekend. Besöket i staden summeras med ordet -Lyckat!


Translation:
My visit on Madame Tussauds Washington DC.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Madame Tussauds vill jag också besöka någon gång i livet!



Johnny Depp ser otroligt verklig ut! Han skulle du tagit med som souvernir åt mig :)



Love You!

2011-10-14 @ 09:40:22
Postat av: Rapp

Depp är coolast! lätt! gillar din smile kasse ;D



Häftigt det där stället, mycket har man hört å sätt om det. Nu har jag sätt å hört ännu mer... :)



När du återvänder till (för tillfället frost sverige) så kommer du prata i ett kör om din resa, kan inte vänta!



Fortsätt ha sådär kul!

2011-10-14 @ 10:31:14
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Everlasting

Han den där sista skulle jag lätt ha stoppat in under tröjan och smugglat med ut. Sedan skulle han fått bo i min garderob och räddat mig från eventuella seriemördare som tänkte gömma sig där.

2011-10-14 @ 10:38:41
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Häftigt! Ska googla lite på Madame Tussaud sedan...



Johnny Depp ser ju helt vansinigt äkta ut! Är Du säker på att det var inte var han?



Puss!

2011-10-14 @ 12:24:14
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Morgan och Johnny såg läskigt verkliga ut. :) Det där stället vill jag också se någon gång. :)

2011-10-14 @ 17:35:04
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Boa :0)

coolt att dom redan hade en vaxdocka av dig! Den som poserar brevid Will Smith är så himla lik dig...fast man ser ju på de muskulösa armarna att det var lite överdrivet ;) och sportnörden har en fråga om vilka idrottsmän de hade vaxat? Kul o jämföra med London :)

2011-10-14 @ 18:20:45
Postat av: Lollo

Hahahaha! Ser först nu att det är Du som "stryper" Tiger! Trodde att det var en vaxdocka av Elin hahahahahaha!



Puss!

2011-10-15 @ 00:17:25
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Fideli

Va kul att du var där, Jag var där fast i London!!!

AS kul var det;P NEHE VAD ÄR DET JAG LÄSER JO JAG FRÅGADE VAD ÄR DET JAG LÄSER KING OF POP DET ÄR JU INTE MACKEL DET ÄR Eric<3!!! Så det så. HAHA

2011-10-15 @ 22:12:05
URL: http://fiddealskareric.bloggplatsen.se
Postat av: eva

en del var ju riktigt likt och snygga.

så mycket roligt du har de.

och mycket du får vara med om hela tiden.

kram

2011-10-18 @ 02:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0