konstigalilian -

Ett vitt hus, En lång pinne, rena gator och minnesmonument.

Då så gott folk. Då kör vi lite mer av min weekend i Washington DC.  
Först ut en riktig delikatess -The With House!
Många som ser Vita Huset i verkligheten påstår att dom tycker att det är fjuttigare än vad dom föreställt sig. Det tyckte inte jag! Jag menar hey, hur stort får ett hus vara innan man börjar kalla det för slott egentligen? Nä. Presidentens bostad måste vara den största definitionen av hus i alla fall.
Och här står jag utanför en av världens mäktigaste män och hänger. Ser ni, staketet behöver målas om. Men trädgården kunde man inte precis klaga på. Jag tror trädgårdsmästarna klipper gräset med nagelsax för perfektionens skull.
Här har vi Washington Monumentet. Eller Pinnen som Jag och Julia kallade honom för.
Julia och Pinnen. 
Minnes monumentet för andra världskriget.
National World War II Memorial.
En fin hederstext inristad i ett stenblock för alla krigare.
Ett bibliotek.
En guldklump högt uppe i luften. Det kanske verkar som att jag inte är så intresserad av sakerna i fråga med tanke på mina beskrivningar men så är det inte. Jag både vet lite om sakerna och tycker dom är mycket intressanta. Guldklumpar i luften har oftast en intressant historia att berätta.
En gubbe på en häst i gjutjärn eller vad det nu är för material.
Julia och jag fotograferade varandra med en fin kuliss i bakgrunden.
På tal om fin. Vädret var strålande vackert under vår weekend.
Som ni kan se så var solen med oss  ända fram till kvällskvisten.
Här var det fest. En societetfest. Såg svintrist ut.
Ett museum till heder för alla kvinnors innsatter i andra världskriget.
Washington DC är en platt stad. Det är ovanligt med platta storstäder i USA. Så är staden väldigt ren också och så kryllar det med säkerhetspoliser och sånt.
När skymningen föll gick vi till hotellet för att göra oss fina för att fortsätta kvällen i festligheter. Pga säkerhetsskäl (skaderisk och bortslarvning) lät jag kameran stanna på rummet så jag sumerar senkvällen och natten i ord utan bild. Rena och fina tog vi metron till China Town. Där käkade vi på en ball Afrikansk restaurang. Stämningen, människorna och maten var toppen! Vi beställde in en rätt som hade beskrivningen roll up your sleeves and enjoy. Ett stort fat med massa mat som vi plockade ifrån. Afrika i mitt ♥ kan man säga, eller vad säger ni Lollo&Mamma? ;) Efter maten slöt vi upp med ett gäng tjejer vi träffade under dagen. Vi drog vidare till ett hard rock café där vi dansade loss. Trötta och glada vandrade vi hem genom natten. Det tog en stund att komma hem. Det visade sig att Julia och Jag inte har dom bästa lokalsinnena direkt. Men vad gör det när man går igenom en sån fin stad som Washington DC. Ps. Mamma, det var ingen fara att gå hem. Säkerheten är i hög i denna Presidentiga stad plus att jag är så himla cool :)

Vad vi gjorde under söndagen, det får ni veta i nästa inlägg...

Translation:
Some picture from my weekend with Julia in Washington DC. We saw the most of the things you should see when you visit the capital of America. Beautiful things with a great history to tell.

Kommentarer
Postat av: Rapp

Fasiken va häftigt! Bara kötta på med nästa inlägg för här är jag nyfiken (:



Ser ägg potential faktiskt i washington host



Ha det fint!

2011-10-12 @ 07:14:13
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Lollo

Hur häftiga saker är Du med om egentligen???

Såååå coooolt!



Afrika <3 :)



Älskar Dig min Vackra Lillasyster!

2011-10-12 @ 08:44:18
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: sara

"Vad vi gjorde under söndagen, det får ni veta i nästa inlägg..." ihhh de känns som en liten julkalender :D ! Eller USAKalender kanske man borde säga !

2011-10-12 @ 12:23:10
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: ☆ m a l i n .

Jag har varit i Washington en gång, och det var också mitt enda besök i USA.. precis som du skriver så slogs jag av hur platt och rent där är, och hur trevliga alla är! Man kan ju inte annat än att älska landet efter ett sånt första möte!

Förresten så är de två småkillarna otroligt söta :)

2011-10-12 @ 12:36:01
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så mycket kul ni tar er för. Om man bara kunde få vara en liten fluga! :)

2011-10-13 @ 01:16:53
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Vad underligt det måste vara att se alla dessa saker i verkligheten. De flesta av dem har ju sprängts både en och tio gånger i olika filmer.

2011-10-13 @ 10:26:05
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0