konstigalilian -

Han är här nu!

Igår var jag med om det mest fantastiska ögonblicket i hela mitt liv. 
Jag var med när min systerson föddes!
Klockan 21:19 kom en helt underbar perfekt liten pojke till världen. 
En pojke som ska heta Titus.
Förlossningen gick jättebra. Min storasyster Lollo var hur duktig som helst. 
Ni anar inte hur oerhört stolt jag är över henne.
I 9 månader har jag väntat och längtat. Undrat så över vem det var i mamma Lollos mage. Under hela Lollos graviditet var jag osäker på om det skulle bli en pojke eller flicka, om den skulle ha mörkt hår på huvudet eller kanske ljust eller inget alls, om det skulle vara en stor eller liten bebis. Jag har undrat, funderat, väntat och längtat. Då var det väl ändå väldigt märkligt att när jag väl fick se Titus för första gången, när han bara var en pluttig sekund gammal, var helt självklart att det var just precis han vi alla hade väntat på. 

Jag är så otroligt tacksam för att jag fick vara med om ögonblicket då han föddes. 
För ungefär 8 månader sedan när Lollo och Niklas sa till mig att dom gärna ville ha med mig på förlossningen blev jag helt tagen. Det kändes som att jag hade vunnit något stort pris. Jag kände en sån heder. 
När jag nu, för ungefär 1 dag sedan, varit med om förlossningen känns det som att jag vunnit hela världen.
Jag kommer för alltid att minnas ögonblicket när Titus föddes som att det var i går. 
Ögonblicket i förlossningssalen.
Ögonblicket då mamma Lollos smärta övergick i fullständig och total lycka.
Ögonblicket då pappa Niklas ögon var dom lyckligaste ögonen jag någonsin sett.  
Ögonblicket då mina tårar dansade ner för mina kinder av ren lycka. 
Ögonblicket då tiden tycktes stå stilla. 
Det ögonblicket var helt magiskt.
Innan förlossningen hade jag förväntningar på att det skulle vara det mest fantastiska någonsin. Jag visste att om allt skulle gå bra skulle det bli mitt livs mest fantastiska ögonblick.Trots det visade det sig att det jag hade förväntat mig inte räckte till på långa vägar. Ögonblicket då Titus kom till världen kan, hur mycket jag än försöker, inte beskrivas i ord.  

Moster Lilian ÄLSKAR Dig TITUS! 



Titus
2011-07-16
21:19
3845g 53cm lång
 
 
Trackback
RSS 2.0