konstigalilian -

Inlägget om skolveckan.

Okej, nu ligger jag efter med allt som har hänt den sista veckan. Men jag gör mitt bästa för att komma i fatt. Det här inlägget kommer handla lite om hur det var på au pair skolan som jag var på från sen söndagskväll till tidig fredagförmiddag.
En del av skolan. Campuset bestod av många byggnader. 
Mitt klassrum. Jag tillhörde klass 5, den exemplariska klassen.
Internationell-sing-a-long i aulan. Detta var Mexicos bridag.
Ett av tyskarnas bidrag.
Tyskarna var så många så dom fick dela upp sig i tre olika grupper.
Estland var det modigaste landet av alla. Det var bara en tjej från det landet på skolan så hon gick upp och rockade helt själv! "I ett hus vid skogens slut, liten hare tittar ut". Det är tydligen en typisk estländsk sång.
Frukost.
Två av mina vänner på skolan. Elina från Göteborg och Shara från en stad utanför Paris.
Natt på campus.
En dag kom det en poliskonstapel på besök. Han höll föredrag i aulan. Han lärde oss massor med bra saker och fick oss att skratta så att det krampade i magen. Så åt han donuts precis så där som man föreställer sig att en amerikans polis ska göra stup i kvarten.
Grabben med humorn.
Internationell godisbuffé.
Mexikanara bjöd på allt möjligt konstigt.
Den här tjejen heter Linn och är nu i Dallas, Texas. Coolt va!
Under vår sista lektion hade vi redovisning av våra grupprojekt. På bilden ser ni några från gruppen som hade läst på om åldersgruppen 12-18 år. Dom gjorde sin redovisning som en Oprah show. Gud vad vi skrattade!
Min grupp var först ut att redovisa för jag var i babygruppen. Roligt namn på en grupp va! 0-12månader. Vi redovisade med en sång. Vi gjorde om "We will, we will rock you" till "We are, we are ou pairs, ou pairs". Vi var bara 5 personer i min grupp så det var lite pinsamt att framföra den med klappar och allt. Men den blev så uppskattad så att vi fick sjunga den en gång till innan vi sa tack och hej.
Min härliga klass! Hon längst upp till höger med orange t-shirt heter Tara och var vår bästaste lärare.
Det var lite från skolveckan :)


Translation:
Here it comes some pictures from the week at the au pair school. We did a lot of fun. I thought it was a good week with some important information and a good opportunity to get to know other ou pairs.

Kommentarer
Postat av: Rapp

Oj! Du ser ut att ha riktigt roligt!

Ååå! precis som man föreställer sig Amerikanska polisen! tjock å äter donuts :D härligt!



Du sticker ut med ditt hår bland alla brunetter å dem med mööörkt hår :)



Frotsätt ha kul!

kram

2011-08-21 @ 15:01:17
URL: http://fotoknapp.blogspot.com
Postat av: eva

kul att följa dig=)

skönt och höra att du har de bra.

och att allt värkar bra.

var rädd om dig.

kram

2011-08-21 @ 17:37:19
Postat av: Maritta

Det ser ut o vara trevligt "over there",hoppas det fortsätter så :)

2011-08-21 @ 18:23:06
Postat av: Linnea

De här inlägget fick mig att längta tillbaka till solkan..

Det ser ut som att ni har haft det kul!



Ser fram emot nästa inlägg redan nu :)



Härligt det är att få "hänga med dig" här på bloggen!



Puss puss

och du vet, jag älskar dig!

2011-08-21 @ 21:03:50
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Vad roligt du verkar ha det därborta!

2011-08-21 @ 21:45:38
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt och spännande allt verkar :D Är så glad för din skull! Fortsätt att ha det så bra som du kan älskade du, tänker på dig här hemma :)



Love you <3

2011-08-21 @ 22:09:03
URL: http://freus.blogg.se/
Postat av: Erika Tähtinen

Oh nej håll oss inte på sträck-bänken för länge :( ÄR så roligt att se bilder och läsa allt om livet där! Ni verkar ha haft de så roligt i klassen, då främst alla uppgifter och vännerna man lär känna (redovisningar hoppar man ju gärna över) =) Fortsätt rocka på och... have some fun! Kram och godnatt från Sverige!

2011-08-21 @ 23:11:37
Postat av: Mamma, Lollo, Niklas o Titus

Mamma blev kär i konstapeln och Niklas i Munken (donut)! Så ta med dom två hem till Sverige!

Mamma funderar nu skarpt på att bli aupair-mamma :)

Kan Du forska i om det går för sig? Hon har redan börjat packa resväskan! Men hon vill nog vara borta minst två år!



KRAMAR från Oss!

2011-08-23 @ 20:51:47
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0