konstigalilian -

Världens Största Inomhusakvarium!

Hej allesammans! Nu är jag hemma i Wilmington igen efter en helt galet underbar fantastisk och inte minst händelserik vecka nere i södra USA! Jag har så himla mycket att berätta för er så det nästan kokar över. 
För att undvika kaos med allt jag har att berätta försöker jag göra det så bra och förståeligt som möjligt i mitt bloggande om mina äventyr. Vilket innebär att jag tar alla händelser i någorlunda ordning. Så, i detta inlägg är Liina och jag fortfarande i Atlanta och här besöker vi världens största inomhus akvarievärld. Världens största! Kan ni tänka er va!
Så här såg entrén ut. Skepp och Hoj!
Där inne fanns hur mycket spännande djurliv som helst! Allt från små pigga färgglada fiskar...
..till vita trötta krokodiler.
Eftersom jag tyckte att det var så mäktigt och kul att besöka akvariet så kommer jag här nedan dela med mig av lite blandade bilder så att ni på så sätt också kan få uppleva lite av det.
Hitta Nemosar. Även kallade clownfiskar.
What's up dude! Värsta dunderräkan. Räkan? Krabban? Hummern? Kräftan? Äsch, Skaldjur!
Den här lilla killen blev en favorit hos mig.
Jag fick ögonkontakt med en pingvin. Underbart att kolla in i dom svarta små snälla pastillögonen.
Här har ni Harald Magnet. (Ibland döper jag saker lite på känn utan att egentligen veta varför).
Och här har ni Harald Magnets kompisar och så jag som studerar dom underliga varelserna.
Ett stort rum var fyllt med olika akvarium med grodor av alla dess slag. Den här Paddan döpte jag till Ulle-Bulle.
Och den här grodan döpte jag till Mogge. Han vart min favoritgroda för han var gullig och frän. Frän är han mest för att han har som en konstig hud mellan tårna som gör att han kan sväva. Så för att ta sig fram kan han helt enkelt sträcka ut fingrarna som en fallskärm och på ett så sätt sväva smidigt mellan grenar eller vart han nu vill ta sig fram. Den informationen läste jag om på skylten som hängde utanför hans glashus.

Kommentarer
Postat av: Rogersdottern

Åååh, jag bliiiir så avundsjuk!!! Först New Orleans och nu detta!!!! Jag vill åka till USA NUUU!!! Älskar akvarium, har "bara" 4 st. Det är ngt visst med att titta på fiskar som simmar, det är rofyllt för själen på nåt vis!! Du verkar ha det mer än bra där borta, fortsätt med det!! Kram

2012-04-08 @ 07:02:28
URL: http://rogersdottern.blogg.se/
Postat av: Jessica

ÅH HERREGUD vita krokodiler?! Läskigt!



Glad påsk!

2012-04-08 @ 09:13:59
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: LINNEA GULLARBERGS▼

oj, jag visste inte att det fanns vita krokodiler :O



hej hej, hoppas du får en bra dag! :)

2012-04-08 @ 09:40:39
URL: http://lgullarbergs.blogg.se/
Postat av: Rapp

AKVARIUUUUUUUUUUM! <3

2012-04-08 @ 10:00:41
Postat av: Sara

älskar pingvinbilden !!!!!!! Fina bilder :)

2012-04-08 @ 11:00:04
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Lillan

Wow vad läckert och vilka bilder:) Kram Lillan

2012-04-08 @ 16:29:04
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0