konstigalilian -

Ut och lek med era barn kära ni!

Förra veckan så åkte vi hem och spenderade en heldag med barnens farmor.
Eftersom både farmorn och jag tycker att barn ska vara ute och leka så mycket det bara går så var det precis just det vi var. Frisk luft och spring är bra grejer för både barn och vuxna ska ni veta.
För att pigga upp den gråa dagen lite så tog vi fram såpbubblor.
Unge herr Oliver hade lite olika tekniker med sin blåsning. Allra bäst tyckte jag om den här.
Dopp Dopp.
Blubb Blubb.
Ser ni killen med spaden där borta i hörnet? Det är Viggo. Han var givetvis också med och lekte.
Men han föredrog att skövla sand i stället för att fjompa runt med bubblor.
I den här delen av Amerikat är det på tok för varmt för att någon snö skall kunna komma så man får nöja sig med sand förstår ni.
Och av sanden blev det både tårtor, vägar och så ett hus till mig.
Jag tror visst bestämt att jag råkade trampa någon för hårt på tårna när jag erkände att det inte dirket var mitt drömhus. Otacksamma jag...
Efter mycket lekande och när energiknippet Viggos ansiktsutryck såg ut så här tog jag med mig pojkarna in för att äta mellanmål och rita i ritböcker i stället. Rita är nämligen också en aktivitet som ligger högt upp på min vad-barn-ska-göra-så-mycket-som-möjligt-av lista.



Translation:
A day at Grandma's house.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det ser härligt ut med såpbubble blåsning o sandskopning! :)



Men vad 17 är det hunden har på sig? En snögubbe?



Puss & Kram

2012-02-10 @ 03:46:22
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Maritta

Härliga bilder som vanligt :)

2012-02-10 @ 22:14:50
Postat av: Everlasting

Men herregud vad söt han var på näst sista bilden!

2012-02-10 @ 22:44:07
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0