konstigalilian -

Uppstoppat, gamla släktingar och snäckskal

Nu mina vänner ska ni få se lite av vad jag såg under söndagen i Washington DC.
Först gick vi till The National Museum Of Natural History. Här såg jag att dom hade fler bilder om ni vill se mer än det lilla utbudet jag har att erbjuda här på bloggen.
Efter metaldetektorerna, nästan direkt när man kom in alltså, möttes man av en stor elefant. 
Utbudet på djur var stort. Här har vi ett djur med ett stort gap och mellanrum mellan framtänderna.
En livslevande uppstoppad kotte?
Valar är sjukt stora. Fast om man tänker på hur stora haven dom simmar i är så blir dom ganska små trots allt.
En cool bläkfiskliknande manet. Tror jag.
Den här var snuskig. En död bläckfisk i ett akvarium. Den var dryga 13m. Lite äckligt när man tänker på vad som finns i haven egentligen.
Ett coolt konstverk. Pssst -Kolla rumpan på hon i grå brallor. Ser ut som att hon gör knipövningar. Hihi.
Vårat släktträd. Jag vet, det är döpinsamt att vara släkt med Ardipithecus gruppen bland annat.
Den här mannen tror dom sig veta levde för länge länge länge sedan. Visst ser han snäll ut.
En bild till min systerdotter Esmeralda♥ som älskar döskallar.
Lilian 5år hade blivit exalterad (jag var besatt av dinosaurier och krokodiler när jag var liten) men även som 21åring var detta coolt. Jag menar, äkta dinosaurie skelett!
Triceratops.
Hej på dig Mr. Skeletthuvud.
Lite av snäckorna i snäcksalen. Jag passade på att luska fram lite information om just snäckor då jag för ca 6,5 år sedan hittade en jättesnäcka i Thailand. På en skylt brevid en snäcka som var liknande min stod det på ett ungefär "Den här snäckan är ca 3miljoner år. Kan tyckas gammalt men inte om man ser det i ett historiskt perspektiv". Kan hända att jag har en riktigt gammal snäckkompis alltså. Wow!
Ja, det var lite av utbudet inne på det naturhistoriska riksmuseet. Hoppas ni tyckte att det var kul. I verkligheten var det megaroligt. I nästa inlägg får ni se mer av det jag såg fast av det jag såg på ett annat museum vill säga. Förlåt om ni blir trötta på detta följetångandet men man kan ju inte blanda mellan museerna hej vilt heller. Nej. Ni får helt enkelt vänta..

Translation:
Some pictures from my visit at The National Museum Of Natural History in Washington DC.

Kommentarer
Postat av: Linnea

En livslevande uppstoppad kotte, Haha!



Teddy gillade de här inlägget.. Han undrar om du klappade apan?



Puss puss

2011-10-13 @ 10:13:18
Postat av: Everlasting

Ojdå, du har visst haft en hel del bloggar du.



Sen måste jag medge att femåriga Everlasting är grymt avundsjuk på 21åriga Lilian. Dinosaurier! Skelett! Jag vill också vara med och leka!

2011-10-13 @ 21:18:07
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Rapp

Åååå dinosaurier i mitt hjärta! shit va man lekte i sandlådan som liten å byggde små världar :D



Minnas när du berätta om din snäcka, mycket häftig historia det! Har ju också en ganska så stor snäcka hemma fast inte lika episkt upphittad som din D:

2011-10-13 @ 21:37:05
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Blir ju rikigt sugen på att gå på museum. Satt och funderade på när jag sist var på ett. Hmm, tror det kan ha varit Naturhistoriska, tror jag det hette, i Stockholm för sisådär 15år sen. Helt otroligt, det måste det allt bli ändring på! :)



Och vilken fin historia med snäckan!

2011-10-13 @ 22:49:13
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Pernilla Eriksson

Vilken fin historia med snäckan, den bringar dig säkert lycka även om den viskar om havet! :) kram

2011-10-14 @ 08:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0