konstigalilian -

Tågstationer, viktigheter, nyckelpigor och härliga skratt.

Med tanke på min frånvaro från bloggen kanske ni undrar vart jag har hållit hus dom senaste dagarna? Det ska ni få svar på nu.
I måndags for jag fram som en vante i stan för att utföra lite grejer inför min tisdagen19/7mellanklockan8:00-10:30-kallelse till Amerikanska Ambassaden i Stockholm.
Och igår var jag alltså i huvudstaden för att besöka ambassaden för att ordna med visum inför mitt år i USA. Jag var även på ett förberedelser-inför-au-pair-året-möte på Cultural Cares huvudkontor. Allt gick finfint. Att besöka ambassaden var kul. Man fick prata med amerikaner, gå igenom en metalldetektor, lämna in en massa papper, bli uppropad, ge sina fingeravtryck och bli intervjuad bland annat. Är det någon som vill veta mer om hur det går till att ansöka visum som au pair är det bara att mejla mig så ska jag försöka ge svar. [email protected].
När alla viktigheter var färdiga, runt 13:00, var resten av dagen reserverad för mammaochlilian mys! Jag hade min kära mamma med mig som sällskap förstår ni.

Världens Bästa Mamma.

Vi shoppade. Inget inne på NK men i alla fall. 
Jag tyckte det här stället verkade trevligt. Mamma tyckte också det men inte lika mycket som jag. Med ett leende förklarade hon att när man jobbar inom vården behöver inte fredagar innebära början på helgledighet.

Efter lite shoppande blev vi hungriga.
Så då gick vi till ett mysigt ställe och beställde avokadosallad med räkor.
Efter maten strosade vi runt i gamla stan.
Vad vore Stockholm utan alla indianer som spelar panflöjt på gatorna.

Vid två tillfällen landade det en nyckelpiga på min hand. Jag kanske luktade gott. Maskros eller så.
Vi gick förbi plattan med snabba steg för där luktar det alltid urin.
Lite senare, i ett fräschare kvarter, var det dags för att bli lite söt.
Jag åt vaniljkräm med färska bär och mamma avnjöt en blueberry cheesecake.
När vi fikade kom den här mannen och spelade klarinett för oss. 
Han ställde sig vid vårat bord på uteserveringen och körde järnet.
Mamma gav honom 9:- för att han var så duktig. "Här, det räcker till en liter mjölk" sa hon till honom. Hon är rolig min mamma.
Sen blev klockan 19:15 och det var dags för oss att hoppa på tåget hem.

Translation:
Yesterday I was in Stockholm for my visit at the American Embassy. I also was on a au pair meeting. 
As travel companion I had my mother with me. When I was finished with all the importanat things, we had a wonderful day together in the capital. It was a day with a lot of laughs.

Kommentarer
Postat av: Maritta

vilken härlig dag ni har haft din mor o du. Mamma Mona har ju rätt 9:- räcker till en mjölk :)

2011-07-20 @ 17:57:34
Postat av: Emma

Vilken mysig dag :)Ja snart är det dags för dig :) spännande!

2011-07-20 @ 19:19:03
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Rapp

En måste-dag-med-din-mamma-innan-resan-dag minst sagt. :)

2011-07-20 @ 20:18:03
Postat av: eva

vilken mys dag=)

hälsa mamma mona.

hoppas ni hade de trevligt.

kram

2011-07-22 @ 03:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0