konstigalilian -

Fröjdas halva dagen ut i Nora.

Jodå, jag har hunnit med en hel del sen jag kom hem till Sverige. Främst har jag umgåtts med familj och vänner och kommit till rätta i vardagen men jag har även hunnit med saker som att åka till Ge-Kås i Ullared. Så har jag även prickat av en punkt på min 100-saker-jag-vill-göra-innan-jag-dör-lista också. Punkten •Äta Noraglass i Nora! 

Innan hade jag nämligen aldrig ens provat äkta Noraglass, men nu har jag det och så här såg det ut på ett litet ungefär.  

Nora hade jag såklart besökt förr men aldrig det lilla glassparadiset nere vid sjön. Där jag kom att premiär-prova glassen alltså. 

Självklart gjordes detta glassiga besöket tilsammans med Lollo, Niklas och lilla T. 

Efter att ha varit ifrån svenska trädgårdsmöbler ett helt år blev jag nästan lite tårögd av stolarna och borden där dom så rart stod. 

Glassmenyn var skriven på ett gulligt sätt där dom beskrev strösselpinnarna som stiliga. Sånt gillar jag! 

I Nora funkar det som så att dom dagligen har tre smaker man får välja på. Två som är med hela säsongen och en som byts ut varje dag, utan att man i förväg får veta vilken. Om det blir någon glass över efter dagens slut så slängs den bort. Färskt ska det vara! "Dagens smak" under vårat besök var äpple blandat med någon likör. Dom andra två smakerna, som dom haft under hela säsongen, var vanilj och choklad. 

Titus fick ta första tuggan av min glass. 

Familjen glassig! 

Och här har ni bilden då jag äter äkta Noraglass i Nora! Noraglass som var krämig, smakrikt och gudomligt god!   

Härlig bild va! En Lilian som matar sig själv och en Titus i förgrunden och två små tjejer som matar en kanin i bakgrunden. 

När vi avnjutigt våra glassar konstaterade vi att glass-i-Nora är en grej vi gör om nästa sommar igen och så tog vi en liten promenad längst vattnet och på Noras gator. Sen åkte vi hem. 
 
• Äta Noraglass i Nora √

Kommentarer
Postat av: Emma. G

Vad mysigt :)

2012-09-15 @ 20:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0