konstigalilian -

Tipspromenaden om mig

Mellan maten och fikat blev det tipspromenad. Men jag fick inte vara med. Det berodde på att frågorna handlade om mig själv och mitt liv i USA. Så därför ansågs det att frågorna skulle bli för tok för lätta för mig så jag fick agera facit i stället. (Dock visade det sig att jag kom att ha ett fel! Ett fel?! Hur är det ens möjligt. Jag får göra som vanligt. Jag skyller på alkohol eller nåt).
Frågorna hade Lollo knåpat ihop och dom var alla tagna från händelser jag delat med mig av här på bloggen.
Alla (utom jag då) blev uppdelade i lag två om två. Jag vill inte redan nu avslöja vinnarlaget men laget som var sämst bestod av mina systrar Linnéa och Nilla. (Linnéa med sverigepannbandet och Nilla med det yberblonda håret på bilden ovan) Ursäkterna till förlusten "läsochskrivsvårigheter" och "jag kollar hellre hemnet.se än din blogg" godtogs ej från min sida. Min blogg ska vara det första man läser när man vaknar och det sista man läser innan man går och lägger sig. Speciellt om man är mina systrar.
Nu kan jag inte hålla mig längre så nu vill jag avslöja vilka som vann. Föresten så syntes det tydligt vilka vinnarna kom att bli tidigt in i promenaden. Min lillebror Filip och Astrid "världens bästa Karlsson" Karlsson! Dom hade koll på mig det var ett som var säkert! Lite läskigt när man tänker på hur mycket dom faktiskt kunde. Är bloggande och blottande av sitt liv verkligen så bra egentligen? ;)
Vinnarna med en varsin tianlott som vinst i händerna och med mig mellan sig. Astrid "världens bästa Karlsson" Karlsson gav sin skrapade lott med 10:- vinst till mig. Ett bra startkapital på mitt nya svenska liv tyckte hon. Snällt va!
 
Just ja. Måste även nämna att Astrid gått in för det där med Sverigetemat. Någon vecka innan festen hade hon sett till att skada sig ordentligt med en blåtira då hon spelat innebandy eller vad det nu var. Så till festen hade den hunnit bli så där perfekt blå&gul som en blåtira blir efter en vecka ungefär. Bra där Ass! :)
 

Kommentarer
Postat av: Ass

Ska det va ska det va ordentligt! ;) Vad köpte du för dina 10 kr?

Svar: Helt rätt! Allt eller inget! :) Jag investerade i mina 10:- ;)
Lilian Sundevall

2012-10-15 @ 19:36:13
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Micke Malm

Jag va stensäker på att jag hade alla rätt men så va inte fallet. hehe. Men det va en toppen bra tipspromenad. :)

Svar: hehe. Men du fick ett bra resultat Micke. Var stolt ;)
Lilian Sundevall

2012-10-15 @ 20:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0