konstigalilian -

Ett stort Tack! /Tant Lilian

Kände att jag inte tackade mina vänner tillräckligt för överraskningsfesten, åtminstone inte här på bloggen, så här kommer ett litet avslutsinlägg som kommer avslutas med ett stort (långt)tack...
Skyltar hade dom ordnat med också. En av dom såg ut så här. Med knäckebröd, kräftor, svenska flaggor, kantareller. midsommarstång och Kalles. Snacka om att man kände sig hemma.
Vi som sov över käkade festrester till frukost. Hur mysigt som helst.
Trots att vi visste att vi hade en hel lokal att städa i ordning kunde vi njuta av frullen, huvudvärk, festen som varit och av varandra.  
När vi laddat med energi var det bara att sätta igång. Tonye fick köra grovgörat med att skura bort svarta streck som tillkommit från hans myggjagare till dojjor. Såklart fick han lite hjälp men det mesta av skrubbet gjorde han själv och forums golv har nog aldrig varit så rent!
När ballongerna var nere, burkarna borta och golven rena tackade vi för oss, låste igen lokalen och for hem. Jag -nöjd som en liten prinsessa över den härliga festen och mina underbara vänner!




Kamrater, tusenmilijonersdrilioners TACK för en fest jag aldrig kommer att glömma. Det kommer bli en av dom minnen som mina barnbarnsbarn kommer hata då jag kommer upprepa det för dom om och om igen. Ungefär så här tror jag det kommer låta:

"Jo det var 2012 när jag precis kommit hem från ett år i Amerikat när mina vänner ordnade en överraskningsfest för mig och det ska jag säga er -vilken fest det blev sen! Oj oj oj. Ni kommer då aldrig få vara med om dess make ungdomar. Farbror Tonye, som då var ung och smärt dansade som en tok hela natten. Tant Linnéa var inte så tokig på dansgolvet hon heller. Lollo och Niklas stod för underhållning med både lek och dans och det mesta. Jenny, som då var rödhårig, bjöd på kungens utflyktspaj eller liknade och den var så god så god. Örjan och Susanne satt och skrattade när gammeltant Karro och jag berättade om NYC. Gammeltant Karro ja, hon var helt galen under festen -som vanligt. Astrid var mer städad men först kunde man tro att hon var hög som ett hus där hon stod och svamlade som en av askungens möss. Emma kunde man även hon tagit för hög där hon satt och grimaserade efter att ha ätit lite för mycket amerikanskt godis. Sandra och Calle, som även då var ett par, skålade hej vilt hela natten. Emelie var på den tiden snygg som en stjärna vilket fulle farbror Filip kunde gå i god för. LillBocken hade med sig Kassler till festen, det minns jag så väl. han skojade om att det var hans bror Joacim som var uppskivad. Joacim ja, undrar vad det blev av honom egentligen om man nu inte ska tro LillBocken vill säga? Jonte svärmade kring mig som en tok redan då. Ja, ni vet den där gubben som brukar ringa hit till ålderdomshemmet där jag bor, kära barnbarnsbarn. Jonte bjöd även på en nakenchok som heter duga. Det kan jag skratta åt än idag! Tror jag har en gammal bild på det någonstans... Esmeralda och Fideli var kvällens små prinsessor. Dom var så söta där dom dansade och skrattade tillsammans. Jag var en stolt moster redan då. Även till Teddy och Titus som då bara var små knattar. Tänk vad tiden går... Min Mamma, hennes Ulf och Peter var även dom närvarande men ack så frånvarande med tanke på att det serverades alkohol. Elleeer? Där kanske jag skojade lite. Minns inte riktigt.. Där emot minns jag att min syster Nilla hade en fruktansvärd pollenallergi som hon gick runt och härjade om hela långa dagen och natten Om det nu var pollen eller alkohol det vågar jag inte spekulera i. Micke, gamle gubben, han hade då ingen allergi. Nej, han vågade stå för att han var full som ett ägg och vild som en hyena. Redan på den tiden kära ni... Zabrine fick dansa loss ordentligt och det fick även Jessin. Ja hörrni. Det var en fest jag aldrig kommer att glömma och en fest som ni aldrig någonsin kommer uppleva. Det festas inte som förr nu mera. Jag är ledsen mina kära barnbarnsbarn men så är sanningen" /Gammelmormor/farmor Lilian
15 min senare...
"Har jag berättat om den där festen jag blev överraskad med? Jo det var 2012 när jag precis kommit hem från Amerikat"......osv osv.
 
 
 
På mina kommande barnbarnsbarns vägnar tackar jag tusenfalldigt för ett minne dom kommer att få höra om och om och om och om igen!
Mycket kärlek /er Lilian

Kommentarer
Postat av: Rogersdottern

Fantastiskt inlägg!!!!! Kram

Svar: Kram!!!!
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 05:40:08
URL: http://rogersdottern.blogg.se
Postat av: Maritta

Har då aldrig läst nåt så underbart härligt,fantastiskt fint inlägg! Kram på dig!

Svar: Oh du är för gullig! <3
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 08:18:42
Postat av: Ass

Jag gillar biten om att jag var städad! Det brukar jag aldrig få vara när folk återberättar fester annars ;)

Svar: Hahah! okej. Jag kanske underdrev och förfinade det aningens ;)
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 09:06:28
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Lollo

Hahahahaha! Underbart!!!

Tack för att vi får vara med i ditt minne <3 :)

PussPuss

Svar: Alltid! Puss
Lilian Sundevall

2012-10-23 @ 09:29:54
URL: http://lilalollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0