konstigalilian -

Det hemliga familjereceptet på kladdkaka -Karolina biktar sig.

Det hemliga familjereceptet på kladdkaka

Det var ju alltså knytkalas som var grejen, alla skulle ha med sig något gott att bjuda på. Jag sköt upp tanken så länge som möjligt på vad jag skulle göra.. Men så kom ju fredagskvällen (dagen innan festen) och några kompisar undrade om jag var sugen på att hänga med ut en sväng. Givetvis gjorde jag ju hellre det än att stanna hemma och baka en ny kladdkaka (hade bränt en totalt innan.) Jag tillhör ju kategorin människor som inte tycker om att vara i köket, jag äter gärna det någon annan bakat.

 

Lördagen kom och jag hade ingen kladdkaka. Alla Lilians systrar känns så duktiga på det här med mat och bak så jag ville liksom inte riktigt erkänna att jag inte lyckats med min uppgift. Så jag tänkte "ful får man va men inte dum" och kilade ner på ica och köpte två färdiga dafgårds kladdkakor, tog ut dem i kartongerna och mosade till dem lite samt klädde in dem i folie, Voila! Som hembakat!

 

När jag sen väl på festen fick beröm för mina kladdkakor tackade jag och tog emot, svarade lite undgående på frågorna om jag bakat själv, bl.a. kom svar som " ja det skulle man ju kunna säga"och "ja visst ser de goda ut, jag gjorde ett bra jobb" ur min mun då jag inte ville ljuga utan bara undvika att säga sanningen.

 

Fikat drog igång och jag var nöjd! Jag hade kommit undan med min lilla hemlighet. . Trodde jag. Plötsligt kommer Lilians ena syster fram och frågar mig om jag bakat kladdkakorna själv. "Mjo det har jag väl" klämmer jag fram. Tyvärr svarar hon då: okej vad bra för vi har en allergiker, är det några nötter i?

 

Jaha där sprack det! För inte hade jag läst innehållsförteckningen innan jag slängde kartongerna och inte kändes det så troligt att säga att de kunde hålla spår av nötter.. Nej jag fick vackert erkänna mitt lilla bus. Och skämmas inför alla!

 

Jaja nästa gång gåre´kanske hem, för inte lär jag lära mig att baka!

 

 

Detta var alltså skrivet av Alice Karolina Frick. Hennes förklaring till hur två bortalagade kladdkakor kan bli hemgjorda samtidigt som hon själv blev bortgjord.

Karolina. Jag älskar dig! haha! /Lilian

  


Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Hon är bra söt hon :)

Svar: Ja, Karro är hur härlig som helst! :D
Lilian Sundevall

2012-10-16 @ 15:06:46
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Ida Larsson

Hahaha, kände till hennes planer men inte hur det hade gått sen ;)Underbart!

Svar: Haha! Ja, hon är för härlig den där Karro! :D
Lilian Sundevall

2012-10-16 @ 15:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0