konstigalilian -

Point to Point Part II

Söndagens Point to Point var en riktigt trevlig upplevelse! 

Arrangörerna hade gått in för det när det gällde det mesta. Som buskar till exempel. 
'
Som jag nämnde hade vi en väldans bra plats. Vi såg allt som hände på den delen av banan vi stod vid utan att ens behöva lämna solstolarna. 

Man kunde satsa pengar sinsemellan och det gjorde vi. Jag var åtminstone med och satsade pengar på första loppet. Det där med att spela är inte riktigt min grej. 

Fast det går ganska bra när jag väl spelar. Jag brukar kunna pricka in rätt nummer och det gjorde jag denna gång. Jag kommer inte ihåg namnet på hästen men jag vet att jag satsade på 8:an och det gick rikitigt bra. Från platsen jag stod kunde jag se att han tog täten och från storbildskärmen kunde jag sedan se hur man höll ledningen ända till mållinjen. Han vann! Och jag med!  

Tim och jag hade tydligen satsat på samma häst så vi fick dela lika på vinsten. Efter att ha vunnit 1/1 så brydde jag mig inte så mycket om tippningen längre. Jag var nöjd så. Istället åt jag en massa mat, pratade med folk och gick runt och kollade och njöt av allt runt omkring. 

Jag gick och provade hattar i hattståndet. 

Jag kollade in glass och matvagnarna. Jag nöjde mig med att titta, med tanke på mängden av mat som vi hade vid våra bord menar jag

Dom gamla bilarna var roligast att titta på. Inte för att jag är bilintresserad men när åken ser ut så här så är det rätt kul.  

Tillbaka till våra bord och lite av allt det söta som det bjöds på under dagen.

På tal om sött. Min härliga värdmamma!
Hästarna racade på riktigt bra. Duktiga djur det där. 

Unge Herr O och Unge Herr V tyckte att hästarna var spännande. 

Men det bästa för deras del var nog alla dessa sötsaker. Nog för att dom egentligen inte behöver äta mer socker, så söta som dom redan är. 

Kringlor doppade i allt möjligt, det är typiskt amerikanskt det! 

Far och son. 

Festande ett par platser ifrån där vi stod. 

Söndagen och Point to Point var riktigt mysig. Alla verkade ha det så trevligt och kul, inte minst jag själv. 
Här på bilden har ni mormor och morfar med deras minsta barnbarn Gunnar. 

Bilden på Viggo som rutinerat dricker lemonad ur ett vinglas får avsluta bloggandet om detta härliga event!

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Vilka upplevelser du är med om alltså. Så mycket roligheter. När jag blir stor så ska jag ha en sån där bil, då ska du få åka med i den Lilian. :)

2012-05-10 @ 06:00:01
Postat av: Kristina

åh låter jättekul :D

2012-05-10 @ 15:52:32
URL: http://bykristina.webblogg.se/
Postat av: Lillan

Så himla mysigt varför finns inte sånt i sverige??

2012-05-10 @ 19:26:56
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Ass

Borde inte första inlägget hetat typ point to the middle och andra middle to the point? ;)

2012-05-11 @ 08:11:47
URL: http://baktankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0