konstigalilian -

Dum Dum gimme Gum Gum

Man kan ta sig fram på många sätt i NYC. Tunnelbanan tycker jag är smidigast om man ska ta sig fram fort mellan längre avstånd men om man har tid så är det såklart absolut härligaste att gå så mycket man bara kan. 

Det är när man tar sig fram med fot som man får känna dofter och se alla underbara saker och kvarter som man annars missar. 

När det på lördagen var dags för en lite sen lunch gick vi till ett ställe där personalen gjorde om Daniels namn. 

Dom ropade ut och skrev hans namn som Damien. Så från och med nu är det det jag kallar honom jag med. 

Efter lunchen gick vi vidare genom den stora stadens gator. 

Målet vi gick mot var det här -American Museum of Natural History. Helt klart värt ett besök. 

Där inne bjuder dom ögonen på en massa fräna saker. 

Som en hel del exotiska uppstoppade djur. 

Djuren har stått där inne i många många decenier och jag brukar tänka lite så här. Förstå vad det måste varit en otrolig upplevelse att komma hit förr, innan man kunde se dokumentärer om djur på tv eller söka information och bilder på nätet. 

Den här och dom två följande bilderna är till min Pappa♥

Om ni undrar varför så hänger svaret hemma på vardagsrumsväggarna i mitt fina barndomshem hos Pappa.

Puss Pappa. Jag älskar Dig! 

Avdelningen om universum var mäktig. 

Där kunde man se en film om hur allt skapats och om hur allt är uppbyggt på en stor rund kupad filmduk. 

Månen. 

20,4pound skulle jag väga på månen. Det är ungefär 9,25kilo. 

Benranglen. 

Var dinosaurier valde att bo för en herrans massa år sedan. 

En suddig vybild. 

Ett gäng vassa killar. 

Djungelfotograf. 

Lilian och en taggig frukt. 

Man lär sig mycket under museumbesök. Som hur det ser ut i en groda tillexempel. 

Indianer i dockform men med äkta tillbehör eller vad man ska säga. 

Alla ni som har sett filmen Night At The Museum känner igen den här grabben. 

Dum Dum gimme Gum Gum 

Eftersom jag själv har sett den filmen så visste jag vad han ville ha. Så givetvis gav jag honom ett tuggummi och han blev så glad och tacksam så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du kommer åter till DUM DUM GIMME GUM GUM, kanske han lärt sig blåsa bubblor. PUSS ÄLSKLING/mamma mona

2012-05-21 @ 16:27:43
Postat av: felicia - fotokobran

ser inte det här himla somrigt ut? :D

http://fotokobran.se/2012/may/utkast-maj-21-2012.html#comment

2012-05-21 @ 20:15:05
URL: http://fotokobran.se
Postat av: karoline

WOW!!!

vad härligt allt ser ut!

vilken resa du gör alltså!!!!!

2012-05-21 @ 23:15:41
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0