konstigalilian -

En snabbvisit på Hawaii fast i Philadelphia.

I lördags tog jag med mig Liina in till Philly för att kolla på en årlig Flower Show som sägs vara mycket populär och omtalad här i staterna. Mycket då den är så himla stor och gammal.
Att den är omtalad beror mycket på att den just är så himla stor och att traditionen i att ha en årlig flower show i Philadelphia började i mitten på artonhundratalet. Det gör den till Amerikas äldsta flower show. 
I år var temat Hawaii.
'
Vilket innebar att allt gick i teamt Hawwaii helt enkelt.

Och för er som föresten inte riktigt har koll på vad en Flower Show är för något behöver inte skämmas. Jag hade heller inte riktigt koll på vad det innebar försen mitt besök där.
Så nu i efterhand kan jag förklara för er att en Flower Show kan vara en enorm lokal fylld med blommor och växter som folk får köpa biljetter till för att gå och se på och säga "woooow, that's pretty" till.
Det var väldigt många fina installationer med blommor överallt. Och så kryllade det av folk också. Det var så mycket folk att det till och med var svårt att fotografera. 

Alla florister som ligger bakom kreationerna lyckades bra med att få mig att vilja åka till Hawaii någon gång under mitt liv. 

Extra mycket vill jag åka till Hawaii om alla kvinnor går runt med såna här huvudbonader. Om dom inte gör det så tycker jag att det är falsk marknadsföring av floristerna. Och falsk marknadsföring ska man akta sig för, speciellt här i USA där man tycker det är kul att stämma varandra till höger och vänster.

Om man ville kunde man köpa med sig riktiga blommor hem från riktiga Aloha brudar.

Just exakt den här blomman tyckte jag nästan var finast av alla blommor på hela showen tror jag. 

Showen bjöd inte enbart på Hawaii utan det fick bland annat även plats med lite ängsblomster i en del av den gigantiska lokalen. 

Liina lärde mig att Blåklint är Estlands nationalblomma och jag lärde henne att det är Östergötlands landskapsblomma. 

Detta citronskivearrangemanget, som för övrigt påminner mig om en grej jag köpte i Turkiet när jag var tio år, får vara den avslutande bilden från Amerikas äldsta Flower Show. Go Philly!


Translation:
The 2012 Flower Show in Philadelphia.

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Den där lilla poolen skulle jag vilja ha hemma i min trädgård. Skickar du över den Lilian. :)

2012-03-13 @ 06:14:37
Postat av: Anonym

Woooooow!!!!!!!/ mamma mona. PUSS O KRAM LILIAN

2012-03-13 @ 19:13:30
Postat av: Karoline

coolt!

alltså nu blev jag så himla nyfiken! vem är Andreas lik? vavava? :p

2012-03-13 @ 21:08:38
URL: http://www.karolinesvintage.se
Postat av: Lillan

Wow vad läckert :) och vilka underbara blommor!! kramiz

2012-03-14 @ 00:46:15
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0