konstigalilian -

Harvard University

Givetvis blev det ett besök i Cambridge för ett besök inne på området tillhörande elituniversitetet Harvard. Att besöka Boston utan att besöka detta skulle inte vara något annat än fel.

Harvard är den äldsta skolan för högre studier i USA. Den är svinsvår att komma in på och utbildningarna där är svindyra. 

Dom flesta byggnaderna där är gamla och pampiga. Lite Harry Potter feeling över allt sammans skulle jag vilja påstå.

Dom flesta byggnaderna var gamla men så fanns det ett antal nyare också som gjorde en skön kontrast mot den äldre arkitekturen. 

Det var hyffsat lugnt och tomt på studenter. Kanske hade dom flesta redan fått sommarlov. Om dom inte har haft sin examen vill säga.

Ett staket med en snirklig fransk lilja.  

På den här trappen har det nog stått många lyckliga nyexaminerade själar med rolig platt hatt med en dinglande toffs på huvudet och ett ihop rullat slutbetyg i ena handen. 

Och där i mitten ungefär sitter lilla outbildade jag. 

Och här har ni en stolt pappa som fotograferade sin examensklädda dotter. Om det var i förväg eller efter att hennes examensdag varit vet jag inte men jag kan tänka mig hur det lät i fikarummet på hans jobb måndagen efter hennes examen. "Nä men, jag gjorde väl inget särskilt i helgen. Dottern examinerades från HARVARD det var väl allt. Så hade vi en mottagning med släkt och vänner för henne i trädgården. Nämnde jag föresten att det var HARVARD hon fått sin utbildning ifrån?"... Och jag antar att han har rätt i att vara stolt. Bra jobbat lilla flicka. Grattis och välkommen ut i arbetslivet med en kanonbra grundlön tack vare den lilla Harvard stämpeln på slutbetyget. Go girl!

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Är det du som dansar på översta trappsteget på en av bilderna också? Men ja, Harvard är ju mäkta imponerande faktiskt. Tänk att du gått där. I alla fall i några minuter.

2012-06-03 @ 16:18:11
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0