konstigalilian -

Mango Tango

När bilden nedanför togs åkte vi tunnelbana över en bro till en annan del av staden.

Utsikten från bron genom fönstret var riktigt fin. 

Väl framme på andra sidan vattnet kom vi fram till ett torg där världens enda Nicke Nyfiken affär finns. Eller Curious George som han heter på engelska. 

Innan vi gick så mycket längre för att se mer satte vi oss ned för att äta våra mangos. 

"Kan man göra så här?" Sa Johanna. Det var tydligen första gången Johanna åt en mango som ett äpple.

Jag svarade att det kan man absolut göra för annars så skulle jag absolut veta annat. Jag har nämligen ätit många mangos på äppleviset. Johanna gillade det men det värsta var att det fastade så mycket mellan tänderna sa hon. Jag håller med om det fast jag tycker det är värt det.  

För mango är så gott. Så finns det en rolig sång om mango som heter Mango Tango. Så finns det en annan sång om frukter som Gullan Bornemark har skrivit. Det är sången Tutti Frutti jag tänker på. Just den sången hittade jag på youtube, med en tillhörande video som några killar jag inte känner till har gjort. Och nu är det så att jag skulle bli himla glad om någon av er kan svara på frågan jag ställer när jag ser videon. Vad var det som inspirerade killarna till att spela in denna?

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

Missa inte bloggvärldens största goodiebagtävling hos mig! Sponsrade priser värda över FEMTON TUSEN kronor! =) Här hittar du den och massa andra härliga tävlingar:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

2012-06-02 @ 21:08:00
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Sara

Men åh dit skulle jag vilja gå in ! Jag älskar nicke nyfiken !!

2012-06-02 @ 21:46:38
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Tessan

Är det verkligen säkert att man kan äta skalet? Det har jag aldrig hört men det måste provas, redan ikväll;)

2012-06-04 @ 19:06:16
URL: http://thherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0