konstigalilian -

Phantom Of The Opera!

Karolina, vill du se en show på Broadway? Sa ja. Oh, gud vad cool! Ja det vill jag! Sa Karro. Så då bestämde vi oss för att göra det.

Vi bestämde oss för att se en föreställning på dagen för att kunna ägna oss åt annat på kvällen, och vi blev så himla glada när vi lyckades få bra platsbiljetter till showen som visats längst på Broaway -The Phantom Of The Opera!

Karolina i kön till salongen med biljetterna (som vi för övrigt självklart fyndat i tkts-båsen) i högsta hugg! 

I köandet blev vi hungriga och eftersom man inte får ta med sig mat eller dryck in fick vi käka upp våra bagels i kön. Eftersom vi inte ville stressäta dom lät vi folk gå före oss i kön för det gjorde ju inget precis då biljetterna förstås redan är platsbestämda. Och vilka platser vi kom att ha sen! I mitten i mitten långt fram. Riktiga höjdarplatser! 

Väl inne kollade säkerhetspersonalen igenom alla väskor lite fort sen fick vi gå och ta plats. Men innan det gick vi och tömde blåsorna för kissnödig under föreställningen är ju inget man vill bli. 

I salongen var det fullproppad såklart. Tänk att just Phantom Of The Opera har varit slutsåld två gånger om dagen i en himla massa år. Money money money. 

Det var så där spännande i magen som det är innan man får öppna sina paket på julafton när man fick skymta rekvesitan på scenen innan föreställningen drog igång. 

Karro och jag iklädda mitt läppstift som faktist heter Broadway. Första gången jag gick på Broadway hade jag på mig det av en slump, den här gången använde jag det på flit. Broadway-läppstiftet ska självfallet sitta på när man kollar en show på Broadway. 

Lokalen var så himla fin. 

Och showen var så himla bra! Helt kolosalt vad bra den var! Både jag och Karro satt med gåshud genom i stort sett hela föreställningen. Sju stjäror i betyg av fem möjliga! 

När föreställningen var klar var stämningen så där bubblade härlig i salongen. Alla var helt tagna av vad dom just upplevt. Inte minst Karolina och jag!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Mandelmarängtårtan var en höjdare.

Kram

2012-06-19 @ 22:09:32
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: karro

Helt underbart var det! hihi kommer du ihåg vem han liknade då, det var ju det läskigaste va allt ;) hihi en underbar upplevelse jag kommer att ha med mig resten av livet <3

2012-06-20 @ 02:09:09
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Wow, phantom of the opera! Inte konstigt att ni njöt!

2012-07-06 @ 20:26:34
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0