konstigalilian -

Färsk fisk och frukt och ett träd som flyttar in.

Efter vår Freedom Trail-promenad gick vi än lite till för att se och uppleva fler saker. 

Som att se en lyftkran lyfta upp ett träd på ett hustak. 

6 stycken avlånga glaskuber så där för finhetens skull. 

Eftersom vi var i Boston under en lördag och söndag hade vi tur som kunde gå på hömarknaden. 

Delar av ett par gator som varje helg stängs av från trafik för att människor ska kunna sälja och handla färskvaror. 

Som rå fisk till exempel. 

Jag älskar såna här marknader. Stämningen och tempot är så trevligt så det får mig att vilja handla flera kilo frukt och grönt. 

På just den här marknade kunde man få tag i sura citroner och lime. 

Paprikor av olika slag. 

Schyssta meloner. 

Mogna mangos. Jag och Johanna köpte oss en varsin. 

Vindruvor stora som golfbollar. Nästan. 

Läskande ananaser. 

Inte fullt så fräscha cantalouper. Många var rent ut sagt ruttna. Fy.

Det där med marknader var föresten lite Bostons grej. På ett annat ställe, här inne, var det fullt med olika små restauranger där man enbart kunde handla över disk. Så trevligt så. 

Och mitt i centrum fanns den här växthusliknande byggnaden där man kunde handla på sig färsk frukt och blommor. Så kunde man handla hundar, katter, grisar och kossor gjorda av trä om man kände för det. Varken jag eller Johanna kände för det.

Kommentarer
Postat av: Lillan

wow coola glaskuber du snubblade över :)

2012-06-02 @ 16:40:00
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0