konstigalilian -

Memorial-middag.

Jag kom hem från min bussfärd hem från Boston på kvällen runt halv nio. På stationen hämtade Liina upp mig så snäll som hon är. Vi bestämde oss för att gå ut och käka mat. 

Det var ju en högtidsdag till och på köpet, Memorial Day, så det var flaggor överallt.  

Nu vart ni förvånade va! Att vi åt nachos som starter alltså. 

Det vart mexikanskt rätt igenom faktiskt. Stället vi käkade på hade en bra deal på mexikanskt så det fick bli det rätt igenom. Mexikanskt är ju så himla gott! Liina åt det här som jag smakade av och det var jättegott. 

Jag åt det här och det bästa med det var att salladen smakade svenskt. Trots att det mesta är gott här i USA så saknar jag svenska smaker ska ni veta. Lite som Pippi skulle ha sagt -utan snus i sju dagar försmäktar vi på denna Ööö. 

Liina och jag satt kvar och pratade tills det började mörkna och lite till. Vi satt ute i den härliga sommarvärmen och hade det riktigt trevligt och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0